Līdz gada beigām visiem AS "Pasažieru vilciens" pasūtītajiem 32 jaunajiem elektrovilcieniem būt jānodrošina pasažieru pārvadājumi, ceturtdien intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
“Pasažieru vilciens”: Līdz gada beigām visiem vilcieniem vajadzētu būt kustībā (5)
"Plānots, ka līdz gada beigām visiem vilcieniem vajadzētu būt kustībā," teica kompānijas vadītājs.
Savukārt, runājot par Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" piemēroto līgumsodu, Grigulis norādīja, ka ir ļoti sarežģīti precīzi novērtēt kara Ukrainā ietekmi, tāpēc joprojām juridiskajā līmenī turpinās diskusijas.
Tāpat Grigulis minēja, ka par tiem darbiem, kas veikti "Pasažieru vilciena" telpās, Čehijas uzņēmumam ir izrakstīti rēķini miljona eiro apmērā, taču kompānijai tiks izrakstīts rēķins arī ar līgumsodu un par remontu kavējumiem.
"Pasažieru vilciena" vadītājs arī piebilda, ka ar "maksimālu bardzību" ir jāvēršas pret "Škoda Vagonka".
Vienlaikus Grigulis gan arī minēja, ka "Škoda Vagonka" atzīts savu vainu, ka vilcieni nedarbojas tā, kā būtu nepieciešams.
TVNET jau rakstīja, ka 2023.gada decembra vidū "Pasažieru vilciens" sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem "Škoda Vagonka" elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.
Pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā. Šobrīd "Pasažieru vilcienam" ir nodoti 17 vilcieni, taču visi 32 vilcieni ir jāpiegādā līdz šā gada vasaras vidum.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.