Iestājoties pavasarim, ir svarīgi pārbaudīt transportlīdzekļa tehnisko stāvokli pēc vairāku mēnešu ilgas izmantošanas skarbos laikapstākļos un pārliecināties, ka tas ir gatavs ceļu satiksmei. Lai šo uzdevumu atvieglotu, uzņēmuma "carVertical" auto nozares eksperti ir apkopojuši vairākus padomus, kā veiksmīgi sagatavot automašīnu pavasarim.
Kā sagatavot auto pavasarim?
Rūpīgi nomazgājiet automašīnas virsbūvi
Sāls, dubļu un netīrumu kārta izraisa koroziju, kuras dēļ cieš transportlīdzekļa bremžu kluči, piekare, riteņu arkas, izplūdes gāzu sistēma un citas auto daļas un detaļas. Lai arī auto ir ieteicams mazgāt bieži, daļa šoferu gaida līdz ziemas beigām, tā uzturot rūsēšanai labvēlīgu vidi.
Lai jūsu spēkrats atkal spīd un laistās, nomazgājiet to pašapkalpošanās augstspiediena automazgātavā vai arī notīriet dubļus un netīrumus ar mikrošķiedras sūkli. Ņemot vērā, ka automašīnas apakšdaļas mazgāšana nav viegli paveicama pašu spēkiem, ieteicams uzrunāt automazgātavas, kas šādu uzdevumu veic, vai arī pacelt spēkratu ar tiltu balstiem.
Cīnieties ar rūsu
Ja uz jūsu auto virsbūves ir rūsas pēdas, to vajadzētu novērst pēc iespējas ātrāk, citādi tā var izplatīties tālāk un bojāt spēkratu vēl vairāk. Tādēļ ieteicams uzticēt transportlīdzekli profesionālam auto mehāniķim.
Tiesa, remontu iespējams veikt arī pašrocīgi, taču process ir visai ilgs, kā arī būs nepieciešami ne tikai īpaši rīki, bet arī augsts precizitātes līmenis. Sākumā ir jānokasa bojātā krāsas daļa, virsma jānotīra ar krāsas šķīdinātāju, pēcāk ar otu uzziežot rūsas apstrādes līdzekli. Kad ir veikta rūsas apstrāde, tālāk seko gruntskrāsas uzklāšana. Pēc gruntskrāsas nožūšanas rūsas noklāto zonu noslīpē ar mitru smilšpapīru, notīra netīrumus un pārkrāso.
Nomazgājot automašīnu vismaz reizi divās nedēļās un to turot apsildāmā garāžā, krietni samazinās detaļu izrūsēšanas risks. Tāpat varat apstrādāt automašīnu ar aizsargslāni, kas to pasargātu no korozijas.
Iztīriet auto salonu
Autovadītājiem un pasažieriem ziemā kāpjot auto ar mitru mēteli un sniegainiem zābakiem, transportlīdzeklī uzkrājas mitrums. Ar laiku paaugstināts mitruma līmenis noved līdz pelējumam. Mitruma dēļ var ciest arī auto sēdekļi. Netīrīts salons nelāgi ož.
Iztīriet auto salonu ar putekļsūcēju, lai atbrīvotos no smiltīm un putekļiem. Īpašu uzmanību pievērsiet sēdekļiem. Tāpat neaizmirstiet par zonu starp sēdekļa spilveniem un muguras balstu. Vadības paneli, stūri un dekoratīvos elementus tīriet ar īpaši pielāgotu salona tīrīšanas šķidrumu. Izmantojiet nelielu otiņu, lai notīrītu pogas, kloķus un šauras vietas, kurām grūti tikt klāt ar lupatiņu. Ja jūsu automašīnai ir ādas sēdekļi, varat uzklāt materiālu sargājošu tīrīšanas līdzekli, lai novērstu ādas plaisāšanu.
Nomainiet vējstiklu slotiņas
Vējstiklu slotiņas ar laiku zaudē efektivitāti nolietojuma dēļ, taču straujas temperatūras svārstības šo procesu var krietni paātrināt. Slotiņu gumijas detaļas var ieplaisāt un pārplīst, pasliktinot spēju efektīvi notīrīt vējstiklu, kā arī redzamību ceļu satiksmē.
Eksperti iesaka nomainīt vējstiklu slotiņas ik pēc 6-12 mēnešiem. Vairumam automašīnu nav nepieciešami īpaši pielāgoti instrumenti, lai nomainītu slotiņas. Šis uzdevums neprasa daudz laika – tikai dažas minūtes.
Pārbaudiet riepas
Neatkarīgi no tā, vai izmantojat vissezonas riepas vai arī vasaras sezonai ir atvēlēts cits riepu komplekts, ir svarīgi novērtēt riepu tehnisko stāvokli. Pārbaudiet riepu protektorus un sānus, vai uz tiem nav bojājumu vai nolietojuma pazīmju.
Parasti riepas būtu jāmaina ik pēc 3-5 gadiem. Taču brīdis, kad tas jāveic, ir lielā mērā atkarīgs no ceļa apstākļiem, braukšanas paradumiem un veiktajām apkopēm. Riepas nav mūžīgas – ja to vecums pārsniedz 10 gadus kopš ražošanas brīža, tad tās būtu pilnībā jānomaina, pat ja protektoru atlikums vēl ir pietiekams.