Bizness iegūs vairāk, laicīgi sagatavojoties, meklējot jaunus risinājumus, investējot izpētē un attīstībā, pielāgojot procesus un sākot mērīt savu ieguldījumu ilgtspējā. Šī ir laba iespēja, iesaistot zinātniekus un universitātes, radīt jaunus risinājumus un tehnoloģijas, kas spētu konkurēt arī pasaules mērogā.
Ilgtspējas ‘spēles noteikumi’ skars ikvienu piegādes ķēdes dalībnieku
Daudzi ir dzirdējuši par ilgtspējas ziņošanas prasību, kas attiecas uz ES uzņēmumiem, un bankā vaicā: “Bet, ko tad man īsti darīt? Vai tiešām tas attiecas arī uz mani?” Ir redzams, ka pagaidām uzņēmēji uztver šo kā abstrakciju, kas attiecas uz “kādu citu”, uz lielajiem uzņēmumiem.
Trīs praktiski padomi, ar ko šajā jomā varētu sākt.
Pirmkārt, jāsaprot, vai un kā manu nozari un uzņēmumu ietekmē norises ilgtspējas jomā, tostarp Eiropas Zaļais kurss? Kā varu šo ietekmi izmantot kā iespēju un radīt papildu ieguvumus savam biznesam? Otrkārt, – kādu pievienoto vērtību mana uzņēmuma gatavība ilgtspējas jomā dos manam uzņēmumam sadarbībā ar maniem partneriem un klientiem?
Ja uzņēmums vēlas doties eksporta tirgos un strādāt ar starptautiskiem spēlētājiem, tad jābūt gataviem gan praktiskām izmaiņām savā biznesa modelī, gan arī jāspēj apkopot datus un ziņot par savu veikumu ilgtspējas jomā. Treškārt, – lai lēmumi un rīcība būtu strukturētāka, jāvāc dati, jāveic datos balstīti aprēķini un jāizvirza savam uzņēmumam konkrēti, izmērāmi mērķi.
Ikvienam uzņēmumam agri vai vēlu būs ar konkrētiem faktiem jāpierāda ilgtspējīga attieksme un rīcība darbībā nevis vārdos.
Zinu, ka daudzās nozarēs un uzņēmumos valda neziņa par to, kā šos datus apkopot un salīdzināt. Šī ir jauna lieta mums visiem, tāpēc pagaidām uz daudziem jautājumiem nav universālu atbilžu. Mēs izglītojamies, pamācam viens otru – darot. Ar laiku atbildes būs skaidrākas un kļūs pašsaprotamas, taču tam ir vajadzīga mūsu rīcība tagad.