Par darbu veikalā sabiedrībā ir izveidojies zināms priekšstats – daudzas stundas uz kājām, jācilā smagumi, kā arī jākomunicē ar nereti nelaipniem pircējiem, bet atalgojums nešķiet tās slodzes vērts. Tāpēc piesaistīt darbiniekus mazumtirgotājiem ir arvien grūtāk. Taču varbūt tas ir tikai mīts? TVNET+ intervijā "Lidl Latvija" un "Lidl Eesti" valdes locekle un personāldaļas vadītāja Līna Kipasto norāda, cik svarīgi uzņēmumu administrācijai ir "iekāpt savu darbinieku kurpēs", lai pārzinātu savu darbinieku darba apstākļus, kā atšķiras starptautiska uzņēmuma pieeja darbinieku labbūtībai, kā arī to, ko daudzi, iespējams, neapzinās, – karjeras izaugsmes iespējas mazumtirdzniecības uzņēmumos ir ļoti lielas.

Dzīve ir pierādījusi, ka ar tukšiem solījumiem nepietiek, lai noturētu darbinieku un klientu uzticību. It sevišķi mūsdienās, kad informācijas aprite ir tik strauja un ierakstīt sūdzību sociālajos tīklos var pāris minūšu laikā. Līdz ar to uzņēmumiem ir jādomā, kā pierādīt potenciālajiem darba ņēmējiem, ka tu neesi kaut kāds kaktu kantoris, kura darbinieku rotācijas procents pārsniedz šā brīža Turcijas inflāciju. Bet kā to izdarīt?

"Lidl" valdes locekle apliecina, ka šobrīd Baltijas darba tirgū nosacījumus diktē darba ņēmēji, un atalgojums nebūt nav vienīgais, kas viņiem ir svarīgs. Piemēram, darba ņēmēji Latvijā pieprasa veselības apdrošināšanu, savukārt Igaunijā šāds bonuss ir salīdzinoši jauna prakse. Tāpat darbinieki novērtē, ja ir skaidra piemaksu sistēma.

Vienlaikus attiecībā uz skaļiem solījumiem jāatgādina, ka "Lidl", gatavojoties ienākt Latvijā, vēstīja, ka veikalu darbiniekiem maksās lielākas algas nekā vidēji nozarē. Kipasto stāsta, kā sokas ar šā solījuma izpildi un kas tiek darīts, lai noturētu darbiniekus šajā, daudzuprāt, ne īpaši pievilcīgajā nozarē.