"Ņemot vērā neparedzētos izaicinājumus, ko radīja Krievijas agresija pret Ukrainu, jauno elektrovilcienu savlaicīga piegāde tika būtiski ietekmēta gan ražošanas, gan loģistikas aspektu dēļ. Šādas ietekmes rezultātā, cita starpā, esam spiesti veikt vilcienu montāžu divas reizes – pirmo reizi mūsu ražotnē Ostravā, kur pēc neatkarīgu institūciju sertifikācijas vilcieni tiek daļēji demontēti, iekrauti kravas automašīnās un transportēti uz Latviju, tos atkārtoti montējot depo Rīgā. Mūsu noslēgtā vienošanās atspoguļo ne tikai ietekmi uz piegādes termiņiem, bet arī mūsu proaktīvo pieeju risinājumu meklēšanā, neskatoties uz izmaksu būtisku pieaugumu mūsu pusē,“ skaidro “Škoda Vagonka” valdes priekšsēdētājs Martins Bednārs.
Video: Sāk kursēt jaunie elektrovilcieni
Kā jau iepriekš vēstīts, lai nodrošinātu jauno elektrovilcienu piegādi un to ieviešanu satiksmē, “Škoda Vagonka” nācās pārcelt vilcienu sastāvu montāžu uz Rīgu, izveidojot pilna servisa 24/7 tehniskā atbalsta centru, tajā skaitā nodrošinot operatīvās reaģēšanas brigādi, atverot diennakts atbalsta telefona līniju vilcienu mašīnistiem un citiem AS “Pasažieru vilciens” darbiniekiem un būtiski palielinot Latvijā pieejamo speciālistu skaitu.
“Visiem ir skaidrs, ja nebūtu karš, visi 32 jaunie elektrovilcieni jau sen būtu piegādāti, rūpīgi izmēģināti un šobrīd veiksmīgi pārvadātu pasažierus, taču karš ir un tas joprojām turpinās, tāpēc mums ar tā ietekmi ir jārēķinās visa ar “Škoda Vagonka” noslēgtā līguma darbības laikā. Tomēr, neskatoties uz izaicinājumiem, esam vienojušies ar ražotāju darīt visu iespējamo, lai vilcieni būtu un tie nodrošinātu modernus, ērtus un, galvenais, uzticamus pārvadājumus. Tā ir mūsu prioritāte,” pauž Nešpors.
Pieturoties pie izstrādātā risku samazināšanas plāna, AS “Pasažieru vilciens” februārī būtiski uzlabojis pasažieru pārvadājumu precizitāti, atbilstoši vilcienu kustības grafikam izpildot 98,6% reisu, kas pat nedaudz pārsniedz 2023. gada kopējo vilcienu precizitāti. Lai saglabātu vilcienu kustības punktualitāti, arī atlikušo jauno elektrovilcienu ieviešana apritē pēc to saņemšanas tiks veikta pakāpeniski, vispirms tos pārbaudot dinamiskajos braucienos bez pasažieriem.