Ķīniešu elektromobilis "Ora" neilgi pēc ierašanās Latvijā sacēlis pamatīgu ažiotāžu, turklāt vismaz ducis drosmīgo jau to izvēlējušies. Šajā video skaidrosim, kā "Ora 03" uzvedas gaitā un cik praktisks un ietilpīgs ir tās salons reālā braucienā.
Noskaties ⟩ "Ora" no Lielā Ķīnas mūra: pirmais brauciens elektromobilī par 20 000 eiro
Apaļīgais elektromobiļa dizains jau ir puse panākumu. Great Wall Motor Ora 03, kā pilnā vārdā sauc šo modeli, izceļas vienmēr un visur. Ieskatoties ciešāk, var manīt, ka ne visas virsbūves detaļas ir vienādi baltas - tāpēc, ka dažas izgatavotas no plastmasas. Pārsegs gan ir no metāla, uz zem tā atrodami parastie elektromobiļa ingredienti. Invertors un siltumsūknis pieskrūvēti pie tādām kā alumīnija trepēm, kas acīmredzot pilda arī stiprības atsaišu funkciju. Ora 03 vienmēr būs četrdurvīga un ar pilnvērtīgu četrvietīgu salonu, taču mazu bagāžnieku - nedaudz virs 200 litriem. Aizmugurējam stiklam nav slotiņas, toties ir avangarda lukturu strīpa. Tā kā Oras riepu izmērs ir 215/50 R18, tad rezerves ritenim bagāžniekā nav vietas. Viss pārējais izvietots akurāti un pa vietām.
Oras tālvadības pults ievākota elegantā apvalkā, kas mazliet atgādina parfimērijas iepakojumu. Lai gan Ora ir gatava braukt, tiklīdz iesēžamies sēdeklī, elektromobili var izslēgt ar atsevišķu slēdzi kreisajā pusē. Sēdpozīcija ir augsta, un pasažieru sēdeklis ir vēl augstāks. Stūres regulēšanas diapazons ir samērā neliels. Uz stūres ar apaļīgu izsaukuma zīmi vidū izkārtoti sensoru tipa taustiņi, kas stipri vien atgādina Volkswagen redzētos. Arī viengabala infopanelis, kas būtībā sastāv no diviem atsevišķiem ekrāniem, šķiet kaut kur redzēts. Simboli gan ir nedaudz sīki, bet pats panelis - diezgan tālu no vadītāja. Šeit noderētu kāds iDrive analogs - vieta tieši zem rokas tam ir!
Orai ir veseli četri braukšanas režīmi, un pat standarta versijā elektromobilis paātrinās ar entuziasmu - motora jauda ir 171 ZS! Gaita ir viegla, tomēr piekare dažkārt mazliet krata. Stūre arī varētu būt informatīvāka, bet citādi Ora brauc gluži labi. Veicot pagriezienu, automašīna automātiski ieslēdz attiecīgās puses kameras. Testa patēriņš izrādījās lielāks nekā uz papīra - 19 - 20 kWh/100 km, taču sniedzamība kritās proporcionāli nobrauktajiem kilometriem. Orai ir trīs dažādas rekuperācijas pakāpes un pat viena pedāļa braukšanas režīms kā vadošajiem elektromobiļiem. Maksimālā uzlādes jauda gan ir neliela - tikai 67 kilovati. Tā kā kopā ar valsts atbalstu privātpersonām Ora 03 cena pat nesasniedz 21 000 eiro, veiksmes gadījumā GWM ražojums var kļūt par lielisku alternatīvu pazīstamāku ražotāju elektromobiļiem.