Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Arī Pārdaugavā būtiski tiks ierobežota kravas transporta satiksme

Jaunais gājēju un velobraucēju tilts pār Kīleveina grāvi, kas savieno Torņakalna teritoriju un Latvijas Universitātes Akadēmisko centru ar sabiedriskā transporta tīklu Mūkusalas ielā.
Jaunais gājēju un velobraucēju tilts pār Kīleveina grāvi, kas savieno Torņakalna teritoriju un Latvijas Universitātes Akadēmisko centru ar sabiedriskā transporta tīklu Mūkusalas ielā. Foto: Zane Bitere/LETA

Torņakalnā veiks būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas, aizliedzot kravas transporta tranzīta satiksmi cauri šai apkaimei, par pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departamenta lēmumu portālu TVNET informē Rīgas pašvaldības Ārējās komunikācijas nodaļa.

Sākot no ceturtdienas, 21. marta, Torņakalnā ieviesīs satiksmes organizācijas izmaiņas, kuras aizliegs kravas transporta tranzīta satiksmes plūsmu cauri apkaimei. Plānots, ka nepieciešamo ceļa zīmju uzstādīšanu sāks ceturtdien un pabeigs aptuveni nedēļas laikā. Pirmo nedēļu Rīgas pašvaldības policija noteikumu pārkāpējus brīdinās, bet pēc tam sāks administratīvā pārkāpuma procesus un sodīs.

Ieviestās izmaiņas turpmāk aizliegs kravas transporta kustību:

- Vienības gatves posmā no Kārļa Ulmaņa gatves līdz Jelgavas ielai;

- Jelgavas ielas posmā no Vienības gatves līdz Akmeņu ielai;

- Akmeņu ielas posmā no Valguma ielas līdz Jelgavas ielai.

Tāpat no ceturtdienas, 21. marta, izmaiņas veiks:

- abos virzienos Mūkusalas ielas posmā no Salu tilta līdz Akmeņu ielai;

- Valguma ielā;

- Raņķa dambī;

- Daugavgrīvas šosejas posmā līdz Finiera ielai;

Ierobežos kravas transporta, kura pilna masa ir virs piecām tonnām, kustību sastrēgumstundās, kas ir periodā no plkst. 7.00 līdz 10.00 un no plkst. 16.00 līdz 19.00.

"Sakārtojot kravas transporta tranzīta plūsmu, pilsētā pakāpeniski notiek pārmaiņas, uzlabojot vides stāvokli un pilsētvides kvalitāti kopumā. Šī gada sākumā, aizliedzot kravas transporta tranzīta plūsmu cauri pilsētas centram, jau norādījām, ka tie ir tikai pirmie ierobežojumi kravas transportam un plāns ir šos satiksmes dalībniekus novirzīt ārpus blīvi apdzīvotām apkaimēm plašākā teritorijā. Atbilstoši šim plānam pārmaiņas sasniegušas Torņkalna apkaimi. Ne tikai pilsētas centram, bet arī apkaimēm ir jābūt iedzīvotājiem drošām un patīkamām. Lai kravas transporta tranzīta apvedceļš būtu pilnvērtīgs un šī satiksmes plūsma Daugavas kreisajā krastā būtu sakārtota līdz galam, pašvaldība vēlas īstenot arī Dienvidu tilta 4. kārtas būvdarbus," uzsver Satiksmes un transporta komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks.

Atgādinām, ka Ceļu satiksmes noteikumos 306. zīme "Kravas automobiļiem braukt aizliegts" nosaka aizliegumu braukt kravas automobiļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 3,5 tonnām (ja zīmē pilna masa nav norādīta) vai kuru pilna masa ir lielāka par zīmē norādīto, kā arī traktortehnikai. Par ceļa zīmes prasības neizpildīšanu transportlīdzekļa vadītājam piemēro naudas sodu 30 eiro apmērā.

Atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem 306. zīmes darbība neattiecas uz transportlīdzekļiem, kuri nogādā vai brauc saņemt kravu, un speciālajiem transportlīdzekļiem (piemēram, autoceltņiem), kas brauc veikt darbus zonā, kura apzīmēta ar konkrēto ceļa zīmi. Tāpat 306. zīmes darbība neattiecas uz transportlīdzekļiem, ar kuriem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā notiek vadīšanas iemaņu pārbaude.

Iepriekš jau ziņotas, ka šī gada sākumā Rīgā veica būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas, aizliedzot tranzīta satiksmi cauri pilsētas centram. Ieviešot izmaiņas, tranzīta satiksmi abos virzienos aizliedza uz Akmens tilta, Krasta ielas posmā no Salu tilta līdz Ģenerāļa Radziņa krastmalai, no Ģ. Radziņa krastmalas līdz 13. janvāra ielai, 11. novembra krastmalas posmā no 13. janvāra ielas līdz Vanšu tiltam, kā arī Eksporta ielas posmā no Vanšu tilta līdz Hanzas ielai. Pašvaldība jau ziņoja, ka janvārī ieviesa pirmos tranzīta satiksmes aizliegumus no plašāka aizliegumu plāna, kas izmaiņas paredz arī Brasas un Grīziņkalna apkaimē, liedzot tranzīta satiksmi, piemēram, pa Pērnavas, Zirņu un Senču ielu.

Rīgas pašvaldība aicina transportlīdzekļu vadītājus būt vērīgiem un ņemt vērā jaunās satiksmes organizācijas izmaiņas.

Rīgas mērs Vilnis Ķirsis TVNET raidījumā "Pulss", komentējot iespējas ierobežot kravas satiksmi Rīgā, iepriekš norādīja, ka uz Rīgas ostu aptuveni 50% kravu tiek nogādātas ar kravas auto. "Kur ir problēma? Problēma ir tajā, ka Rīgā kopš padomju gadiem nekad nav bijis izbūvēts tāds normāls maģistrālo ielu tīkls uz ostu. Tāpēc mēs redzam, ka visus iepriekšējos gadus pa krastmalu, pa Pērnavas ielu, pa Iļģuciemu, gar Nacionālo bibliotēku brauc kravas auto."

Nepalaid garām!
Uz augšu