Iniciatīva tapusi pēc tam, kad atklātībā nonākusi informācija par dažādu valstu kuģu ienākšanu Latvijas ostās, kuri tranzīta ceļā piegādā mangāna rūdu Krievijai.
Mangāns ir būtiska tērauda ražošanas procesa sastāvdaļa, jo tas uzlabo noteiktas īpašības, kuras tēraudam pašam nepiemīt. Piemēram, mangāns ļauj izvairīties no virsmas plaisāšanas augstās temperatūrās. Mangāns palīdz novērst koroziju, padara tēraudu izturīgāku pret nodilumu, kā arī palielina cietēšanas pakāpi.
Galvenie mangāna rūdas ražotāji ir Dienvidāfrika, Austrālija, Brazīlija, Gabona un Gana, bet mangānu iegūst vairāk nekā 30 valstīs. Lielāko daļu mangāna rūdas Krievija importē no Dienvidāfrikas, Gabonas, Brazīlijas un Kotdivuāras. Dažādu iemeslu dēļ kuģi nedodas tieši uz Krievijas ostām, tādēļ kravas ar mangānu ir jāpārkrauj vilcienos, kas dodas uz Krieviju.
Iniciatīvas iesniedzēji ir Rīgas domes frakcijas "Kods Rīgai" deputāti - Linda Ozola, Dāvis Stalts, Jānis Ozols un Māris Mičerevskis.
Kopš iniciatīvas publicēšanas līdz šodienas pusdienlaikam to parakstījuši 230 cilvēki.
LETA jau vēstīja, ka pēc Krievijas atkārtotā iebrukuma Ukrainā sākuma krasi palielinājās ieroču rūpniecībā nepieciešamās mangāna rūdas piegādes Krievijai. Kā vēstīja laikraksts "Postimees", kopš pagājušā gada daļa piegāžu veiktas caur Sillamē ostu, kuras operatorkompānijā puse pieder bijušajam Igaunijas premjerministram Tītam Vehi, kā arī caur Latviju.