Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Ķirsis cer, ka metrobusu līnijas projektu varēs īstenot par nākamā ES plānošanas perioda līdzekļiem

Rīgas domes (RD) priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis.
Rīgas domes (RD) priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis. Foto: Paula Čurkste /LETA

Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV) cer, ka metrobusu līnijas izveides projektu Rīgā varēs īstenot no nākamā Eiropas Savienības (ES) plānošanas perioda 2028. - 2030. gadam līdzekļiem.

Viņš norādīja, ka Satiksmes ministrijai (SM) ir liels izaicinājums atrast finansējumu "Rail Baltica" projekta īstenošanai. Līdz ar to ministrija mēģināja pārdalīt līdzekļus gan no plānotās metrobusu līnijas projekta, gan Dienvidu tilta ceturtās kārtas īstenošanas projekta.

Valdības koalīcijā notikušas sarežģītas sarunas, kuru rezultātā panākta vienošanās par metrobusu līnijas projekta finansējuma pārdali, bet Dienvidu tilta ceturtās kārtas projektam finansējums aptuveni 70 miljonu eiro apmērā tikšot saglabāts.

Ja neizdosies metrobusu līnijas projektam piesaistīt ES naudu, tad pašvaldībai, sliktākajā gadījumā nākšoties pašai meklēt finansējumu šī projekta īstenošanai, atzina mērs, uzsverot, ka pašvaldība no šī projekta īstenošanas nav atteikusies.

Kā ziņots, metrobusu līnijas būvniecību Rīgā, Dzelzavas ielā, bija plānots sākt šogad. Pēc sākotnējām aplēsēm, metrobusa līnijas izmaksas tika lēstas aptuveni 40 miljoni eiro.

Metrobuss ir no autosatiksmes atdalīta, neatkarīga autobusu vai trolejbusu līnija, to mēdz dēvēt arī par ātrgaitas autobusu vai trolejbusu. Tā mērķis ir nodrošināt ātrgaitas tramvajam pielīdzināmu pakalpojumu par ievērojami zemākām ieviešanas izmaksām.

Projekts bija iecerēts kā daļa no Eiropas Aveseļošanas un noturības mehānisma plānā iekļautās Rīgas metropoles transporta sistēmas zaļināšanas reformas, kuras mērķis ir veicināt paradumu maiņu, ieviešot satiksmes plūsmu pārstrukturizāciju.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu