Kopš 2017. gada Krievijas federālajā televīzijā populārākās programmas ir zaudējušas aptuveni 25-26 miljonus (40%) skatītāju, tā, pamatojoties uz “Mediascope” datiem, ziņo “Pointmedia”.
Krievi noguruši no smadzeņu skalošanas: valsts TV auditorija 7 gadu laikā sarukusi par 40%
2017. gadā populāro televīzijas programmu reitingi valsts kanālos sasniedza 9%, bet kopš tā laika tie ir pastāvīgi samazinājušies. Neliels kāpums bija vērojams 2020. gadā, sākoties koronavīrusa pandēmijai, bet galu galā 2024. gadā TV reitingi saruka līdz zemākajam līmenim pēdējo 7 gadu laikā un tagad tik tikko sasniedz 5%.
Gada pirmajos mēnešos krievi atkal sāka nedaudz vairāk skatīties televīziju, taču galīgie rādītāji ir pilnīgi nesalīdzināmi ar 2017. gadu: populārākie raidījumi ieguva aptuveni 6% reitingu. Pēc īsa lēciena atkal sekoja reitingu kritums – pēc dažiem mēnešiem krievi atkal sāka zaudēt interesi par televīziju. Tajā pašā laikā saskaņā ar tiem pašiem “Mediascope” datiem pēdējo divu gadu laikā YouTube ikmēneša auditorija Krievijā ir pieaugusi par 7 miljoniem cilvēku, savukārt Google auditorija ir palielinājusies par 8 miljoniem.
Sociālās aptaujas rāda līdzīgu ainu: saskaņā ar “VTsIOM” datiem
no 2018. līdz 2023. gadam iedzīvotāju daļa, kas principā neskatās televīziju, ir gandrīz trīskāršojusies - no 13% līdz 31%.
Krītas arī krievu uzticēšanās televīzijai. Pagājušā gada beigās bankas “Otkritie” veiktā aptauja liecināja, ka neuzticēšanās informācijai, kas iegūstama, skatoties televīziju, sasniedza 44%. Pirmo reizi to, kas uzticas televīzijai (42%), bija mazāk nekā to, kuri ir skeptiski noskaņoti pret to. Tajā pašā laikā visaugstākais neuzticības līmenis - vairāk nekā puse iedzīvotāju - tika reģistrēts Tālajos Austrumos (57%) un Ziemeļrietumu federālajā apgabalā (55%).
2023. gadā no federālā budžeta valsts plašsaziņas līdzekļu finansēšanai tika piešķirti rekordlieli 122,1 miljards rubļu (12,2 miljardi eiro) – par 7% jeb 8,1 miljardu rubļu vairāk nekā pirms kara 2021. gadā.