Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) veiktā autovadītāju aptauja liecina, ka 50,2% šoferu savos spēkratos nevadā līdzi saskaņotā paziņojuma veidlapas un tiem nav lejupielādēta LTAB OCTA lietotne, kurā saskaņoto paziņojumu iespējams aizpildīt elektroniski.
Vairāk nekā pusei autovadītāju nav līdzi saskaņotā paziņojuma veidlapas (2)
"Lai arī kopējais ar saskaņoto paziņojumu fiksēto ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaits 2023.gadā bija 68,3% no visiem apdrošinātājiem pieteiktajiem gadījumiem, tomēr vēlamies veicināt, lai autovadītāji biežāk CSNg fiksēšanai izmantotu tieši saskaņoto paziņojumu," stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
"Fiksējot CSNg ar saskaņoto paziņojumu, tiek ieekonomēts laiks, kas citkārt jāpatērē, gaidot policijas ierašanos, netiek radīti papildu sastrēgumi, turklāt jāatzīmē, ka par negadījumiem, kuru fiksēšanai tiek izmantots saskaņotais paziņojums, apdrošināšanas atlīdzība tiek izmaksāta ātrāk," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs, piebilstot, ka kopš 2019. gada, kad LTAB savā mobilajā lietotnē ieviesa iespēju aizpildīt saskaņoto paziņojumu elektroniski, CSNg apstākļu fiksēšana kļuvusi daudz ērtāka un vienkāršāka.
Lai mudinātu autovadītājus pēc CSNg vairāk izmantot saskaņotos paziņojumus, LTAB martā un aprīlī īstenos informatīvo kampaņu "Saskaņotais paziņojums Tev vienmēr līdzi!". Kampaņas ietvaros Modes un dzīvesstila tirdzniecības centrā "Spice" līdz 21. aprīlim būs izvietota interaktīva ekspozīcija, kura ļaus apmeklētājiem iepazīties ar to, kādos apstākļos iespējams aizpildīt saskaņoto paziņojumu, to pareizu aizpildīšanu, un tipiskākajām kļūdām, ko pieļauj autovadītāji, aizpildot saskaņoto paziņojumu. Kampaņas laikā tāpat tiks īstenotas gan dažādas komunikācijas aktivitātes, gan paplašināta drukāto un elektronisko saskaņoto paziņojumu pieejamība.
Sabiedrības izglītošanas kampaņa "Saskaņotais paziņojums Tev vienmēr līdzi!" tiek finansēta no ceļu satiksmes negadījumu novēršanai un profilaksei paredzētajiem līdzekļiem, kurus veido apdrošinātāju veiktās iemaksas no OCTA polisēm. Tāpat kampaņu atbalsta Modes un dzīvesstila tirdzniecības centrs "Spice". Plašāka informācija par kampaņu atrodama šeit.
"Modes un dzīvesstila tirdzniecības centrs "Spice" ir viens no lielākajiem publiskajiem objektiem visā Latvijā, kura stāvvietas ik dienu izmanto vairāki tūkstoši pircēju. Cenšamies nemitīgi uzlabot gan stāvvietu ērtību, gan kustības drošību uz tirdzniecības centra piebraucamajiem ceļiem, tādēļ ikviena iniciatīva, kas palīdz uzlabot satiksmes drošību uz ceļa, tiek ļoti atbalstīta no mūsu puses. Ceram, ka instalācija, kura kampaņas ietvaros būs izvietota "Spice Home" telpās, ļaus mūsu apmeklētājiem gūt vērtīgu informāciju un sekmēs satiksmes drošību Latvijā," stāsta Modes un dzīvesstila tirdzniecības centra "Spice" mārketinga daļas vadītāja Svetlana Dāboliņa.