Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Noskaties Kā atšķiras elektrificētie auto?

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Daudzzīmolu auto dīleris "Autohalle" tagad saucas "Auto Bassadone". Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli raidījums "TV Autoziņas" salīdzina trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - "Opel" mikrohibrīdu, "Alfa Romeo" vieglo jeb "mild hybrid", kā arī pavisam īstu "Hyundai" pašuzlādes hibrīdu.

Par spīti minimālai iesaistei mikrohibrīda iekārta var samazināt degvielas patēriņu pat par 10%. Tieši tāpēc šāda tipa sistēma sastopama no budžeta līdz pat luksusklasei. Vieglajam hibrīdam vairs nepietiek ar 12V spriegumu, tur nepieciešams papildu 48V kontūrs ar atsevišķu bateriju.

Tā kā vieglā hibrīda iekārta ir relatīvi lēta, bet palīdz samazināt patēriņa un CO2 rādītājus, tā ir ārkārtīgi izplatīta. Ja tomēr gribam, ka automašīna reāli spēj braukt bez degvielas kaut vai sastrēgumā, nekas cits neatliek - jāmeklē īsts pašuzlādes hibrīds.

Šīs tehnoloģijas pionieris ir "Toyota", taču arī citi ražotāji sasnieguši labus rezultātus. Atšķirībā no "Toyotas", kas hibrīdiem izmanto variatorus, pašuzlādes "Hyundai" ir parastais "automāts". Tādam pašam "Tucson" bez hibrīda savukārt uzstāda divsajūgu pārnesumkārbu.

Lai gan jaunāko hibrīdu elektriskā daļa palīdz pat pie ātrumiem virs 100 km/h, lielākā jēga no hibrīda vēl arvien ir pilsētā. Kā uzbūvēti, kā darbojas dažādu tipu hibrīdi un cik liela loma to darbībā ir elektrībai, uzzināsiet, noskatoties visu "TV Autoziņas" sižetu.

Uz augšu