Auto nozares datu uzņēmuma "carVertical" jaunākajā pētījumā atklāts, ka daudziem Latvijas auto, kas ievesti no ārzemēm, ir attīts nobraukums un iepriekš gūti bojājumi.
Daudziem no Vācijas ievestiem auto ir apšaubāma pagātne
"carVertical" izpētīja transportlīdzekļu vēstures atskaites, kuras platformas lietotāji ģenerējuši 2023. gadā, un tās salīdzināja ar datiem no citām valstīm. 34,3 % no ārzemēm ievestu auto, kas pagājušogad Latvijā pārbaudīti "carVertical", ir importēti no Vācijas, 18,2 % – Lietuvas, 13,4 % – Francijas, 10,6 % – Itālijas un 10,4 % – Beļģijas.
3,4 % auto, kas Latvijā ievesti no Vācijas, fiksēts attīts jeb viltots nobraukums, taču 22,8 % no šiem spēkratiem ir savulaik bojāti. 8,8 % no Lietuvas ievesto auto ir veiktas manipulācijas ar odometra rādījumu, taču 57,6 % ir iekļuvuši neliela vai nopietna apmēra avārijās. Situācija ar franču transportlīdzekļiem ir nedaudz labāka – 3,3 % no tiem ir ar mainītu nobraukumu, savukārt bojāti – 41,2 %.
"Vācija ir lielākā lietoto auto eksportētāja Eiropā. Ņemot vērā, ka šajā valstī ir laba ātrgaitas lielceļu infrastruktūra, tiek eksportētas luksusa klases un dīzeļdzinēju automašīnas ar lielu nobraukumu. Autovadītāji mēdz uzskatīt, ka vācieši vairāk rūpējas par savām automašīnām. Taču brīdī, kad lietota auto īpašumtiesības mainās starp dažādām valstīm, tehniskās apskates vai pat nobraukuma dati var tikt izmainīti, kas krietni palielina risku," saka Mats Buzelis, auto nozares eksperts un "carVertical" komunikācijas vadītājs.