Šodienas redaktors:
Vita Daukste-Goba
Iesūti ziņu!

Krievijai draudzīgā Indija atsakās no krievu naftas (6)

Raksta foto
Foto: AP/Scanpix

ASV sankcijas pret tankkuģiem, kas pārvadā Krievijas naftu virs 60 dolāru cenu griestiem, piespiedušas Indijas naftas pārstrādes kompānijas daļēji atteikties no Krievijas naftas piegādēm. Gada sākumā Indijas naftas pārstrādes rūpnīcas palielināja iepirkumus no Saūda Arābijas, un tagad krievu naftu aizstāj amerikāņu nafta.

Pašlaik Indijai tiek piegādāti aptuveni 7,6 miljoni barelu naftas jeb 256 000 barelu diennaktī – tas ir lielākais rādītājs vairāk nekā gada laikā, liecina “Kpler” dati. ASV tankkuģus apkalpo “Reliance Industries”, kas ir lielākā privātā naftas pārstrādes kompānija Indijā. Tāpat amerikāņu naftu saņem divas citas naftas kompānijas, vēsta “Reuters”.

“Reliance” ir kļuvusi par pirmo Indijas naftas pārstrādes rūpnīcu, kas atteikusies sadarboties ar Krievijas “Sovkomflot”, pret kuru februāra beigās ASV ieviesa sankcijas. Šī uzņēmuma kuģi tiek izmantoti ēnu flotei, kas pārvadā Krievijas naftu.

Līdzīgi sāka rīkoties arī citas kompānijas, atsakoties pieņemt “Sovkomflot” kravas. Naftas pārstrādes rūpnīcas Indijā pašlaik ļoti rūpīgi pārbauda datus par katru tankeri, lai pārliecinātos, ka šis kuģis nekādi nav saistīts ar “Sovkomflot” vai jebkuru citu sankcionēto organizāciju. Par cenu griestu neievērošanu pagājušā gada rudenī sodītas vairākas kompānijas un vairāk nekā desmit Apvienotajos Arābu Emirātos un Turcijā reģistrētie kuģi.

Pēc nozares avotu datiem, naftas pārstrādes rūpnīcu rīcība var negatīvi ietekmēt Krievijas naftas piegāžu apjomus. Indija ir trešais lielākais naftas patērētājs un importētājs pasaulē.

Februārī Indija par 22% palielināja naftas piegādes no Saūda Arābijas, salīdzinot ar janvāri, bet “Reliance Industries” no Saūda Arābijas piegādāja lielāko naftas apjomu kopš 2020. gada maija. Pagājušā gada pavasarī – vasarā Krievija Indijai piegādāja vairāk nekā divus miljonus barelu naftas diennaktī, bet pēdējo nedēļu laikā šis rādītājs nokrities līdz 1,2 miljoniem barelu. Daļa uz Āziju nosūtīto naftas tankkuģu tradicionāli nenorāda savu galamērķi, un tas kļūst skaidrs tikai reisa beigās, norāda “Bloomberg”.

Svarīgākais
Uz augšu