Par kampaņas vēstnešiem un galvenajiem varoņiem ir kļuvuši “Iespējamās misijas” absolventi un praktizējošie skolotāji, aicinot arī citus STEM nozarēs strādājošos speciālistus pievienoties misijai un veidot nākamo profesionāļu paaudzi. Tāpat kampaņas ietvaros sadarbībā ar izglītības un psiholoģijas ekspertiem izstrādāts īpašs digitālais tests, lai ikviens varētu noskaidrot, kāds ir viņa skolotāja potenciāls un loma STEM glābšanas komandā. Testu iespējams izpildīt ŠEIT.
“Pašlaik tikai 25% no Latvijas studentiem studē STEM programmās, kas nav pietiekami, lai nodrošinātu darba tirgu un nozari ar nepieciešamajiem speciālistiem. Tas atstāj nopietnu ietekmi gan uz Latvijas ekonomiku, gan starptautisko konkurētspēju, kā arī kavē valsts inovētspēju, augstas pievienotās vērtības nozaru attīstību un investīciju piesaisti. Lai STEM nozari no nepārtraukta speciālistu trūkuma transformētu Latvijas veiksmes stāstā, ir nepieciešams rīkoties un nodrošināt profesionālu un motivējošu skolotāju ienākšanu skolās, tādā veidā nodrošinot kvalitatīvu izglītību bērniem un jauniešiem neatkarīgi no viņu dzīvesvietas un veicinot skolēnu interesi par dabaszinātņu, tehnoloģijas un matemātikas mācību priekšmetiem,” norāda izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša.
Jau šobrīd Latvijā kritiski trūkst augsti kvalificētu IT, inženierzinātņu un dabaszinātņu speciālistu. Tikmēr Ekonomikas ministrijas darba tirgus aplēses liecina, ka līdz 2030. gadam augstākās kvalifikācijas speciālistu trūkums STEM virzienos var sasniegt 9000 speciālistu.
“Ekonomikas attīstība sākas skolā. Tā nevar attīstīties bez skolēniem, kuri ir spējīgi un ieinteresēti iestāties universitātēs, tostarp RTU, un to sekmīgi pabeigt, ar savām zināšanām un prasmēm pēcāk sniedzot pievienoto vērtību tautsaimniecībai. Apzinoties STEM skolotāju trūkumu un ar to saistītos riskus, RTU jau gadiem ar dažādām aktivitātēm ieinteresē bērnus un jauniešus STEM, organizē pilnveides seminārus pedagogiem. Izmantojot šīs kompetences un radot iespējas skolotājiem RTU zinātkāres centrā “Futurimo” gūt praktiskas iemaņas, kā mācīt fiziku vai ķīmiju tā, lai skolēniem degtu acis un rastos vēlme izzināt un mācīties visu mūžu, mēs dzirdēsim arvien vairāk stāstu par izvēli savu dzīvi saistīt ar STEM, pateicoties lieliskiem skolotājiem,” pauž RTU rektors Tālis Juhna.