Ja sieviete pirmo atrada sarkanu olu, tad viņai būs gados vecs brūtgāns.
Toties tā, kura atrada olu pirmā, nākamajās Lieldienās jau būs sievas kārtā. Ja ola bija raiba, arī dzīve solījās būt raiba. Bet tai, kurai izdevās nobučot Lieldienu zaķi, visi vīrieši skrēja pakaļ. Mājās olas slēpt, protams, var, bet labāk jau atcerēties, kur tās noslēptas. Iztēlojieties savu dzīvi pēc nedēļas ar kaut kur aiz gultas aizmirstu olu. Vēl ticējums: ja olu gadījās samīt, tad ar vīru nemierā dzīvos. Ja sieviete gribēja pieburt kādu vīrieti, viņa iecerētā kabatā vai, vēl labāk, biksēs, ielika mazu olas čaumalas gabaliņu.
Pavasara saulgrieži saistīti ar dabas atdzimšanu, mošanos no ziemas miega, tāpēc sieviete šajā laikā varēja iegūt skaistumu un spirgtumu. Te nu talkā nāca ūdens rituāli, kuriem senču dzīvesziņā bija īpaša vieta. Lieldienu rītā, saulei lecot, seja jāmazgā strauta ūdenī, tad āda būs balta, tīra un skaista. Senie latvieši nesmādēja arī upes, ezera vai pat grāvja ūdeni. O, jē!
Pēdējais variants mums nederēs - kanalizācijā labāk nemērkties, pat cerot uz pārpasaulīgu skaistumu.
Vispareizāk bija izmantot tādu ūdeni, kas tek uz rītiem. Tādu atrast nebija viegli, jo Latvijā vairums upju tek rietumu virzienā. Lieldienu rītā ūdenī iemērktas kājas kļuva tvirtas un smukas. Lai sievas daile vairotos, Lieldienās seja jāmazgā kazas pienā. Starp citu, senos laikos sievietes itin bieži seju mazgāja pienā un sūkalās. Mūsdienās ar kazas pienu ieziesties negribas - ģīmis spīdēs un odīs, bet var taču izmantot ziepes no kazas piena. Ja gribēja sārtus vaigus, Lieldienu rītā vajadzēja apēst 13 dzērvenes. Jo vairāk dzērveņu, jo sarkanāki vaigi. Man šķiet, ka šis rituāls mūsdienās nav pārāk aktuāls - vaigu sārtumam labāk izmantot pūderkrēmu. Tomēr no dzērvenēm var pagatavot sejas masku.