Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Noskaties Pirmoreiz Latvijā – amerikāņu sapnis "Ford F-150" (3)

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Ļaudis bieži vaicā, kāpēc Eiropas Savienībā oficiāli netirgo amerikāņu automašīnas, sevišķi segmentos, kādi šeit ir vāji pārstāvēti. Paziņojums, ka turpmāk pie mums pilnīgi legāli varēs iegādāties visvairāk pārdoto modeli ASV – "Ford F-150" pikapu, nāca gluži kā zibens spēriens no skaidrām debesīm.

Pirktākais modelis ASV nonācis pie mums caur igauņu firmu "Info Auto", kas savukārt noslēgusi līgumu ar amerikāņu spēkratu importētāju Zviedrijā. Latvijā mūsu kontakts ar amerikāņiem ir "Mūsa Motors" grupas uzņēmums "Auto Blitz", ko citādi pazīstam kā "Opel" dīleri.

Dzīvē viss mainās, un savā četrpadsmitajā modeļu paaudzē mainījies arī F-150. Piemēram, tam ir mazāka apjoma dzinēji, bet testa pikapam Limited ir pat īsts hibrīds uz 3,5 litru V6 turbodzinēja bāzes ar 10 pārnesumu automātisko kārbu.

F-150 "Limited" ir 35 kW elektromotors, kas spēj izkustināt no vietas 2,5 tonnas smago titānu bez V6 piedalīšanās. Automātiskās pārnesumkārbas svira atbilst pikapa kalibram un "Ford" tradīcijām - "plus/minus" pogas manuālajam režīmam ir kloķa sānos.

Sviru var ielocīt konsolē, lai atbrīvotu vietu galdiņam. Taču vispārsteidzošākais ir patēriņš. Tie nav nedz 14, nedz 17, nedz 20 litri. Hibrīda borta dators rāda 11,7 l uz simtu. Tas palīdz aizmirst Limited nekautrīgo cenas latiņu - 115 000 eiro, kas ir tālu no bāzes modeļa XLT par 80 000 eiro.

Sporta pikaps - "Ford F-150 Raptor", ko arī varējām izmēģināt pirmo reizi, ir pilnīgi cita kaluma pikaps. V6 biturbomotoram vairs nav hibrīda, riteņi ir piecas collas mazāki nekā Limited, taču apauti ar monstrozām "Arctic Trucks" riepām. Riteņus kontrolē "Fox" amortizatori, bet transmisija un izplūdes trakts pielāgots pikapa kareivīgajai dabai.

Uz "Rapto"r stūres ir daudzsološa poga R, kā arī atsevišķi vadības taustiņi izplūdei, stūrei un amortizatoriem. Pēdējais režīms palielina piekares gājienu līdz diapazonam, kas uz koplietošanas ceļa vairs nav pielietojams. Interesanti, ka "Raptor" ir tikai par 30 ZS vairāk nekā hibrīdam. Taču raksturs nav mērāms zirgspēkos - te ir pavisam cita, arī iestatāma izplūdes skaņa un gandrīz sacīkšu pikapa amortizācija.

"Raptor" cena jau iesniedzas sporta automašīnu pasaulē - ap 150 000 eiro. Taču tas arī ir par pikapu nomaskēts sporta auto ar īpašām spējām.

Plašāk "TV Autoziņas" sižetā!

Nepalaid garām!
Uz augšu