Latvijas uzņēmums “LNK Industries” vēl pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā piegādājis Vācijā ražotu aprīkojumu Murmanskas ostā topošā ogļu termināļa būvniecības pabeigšanai, kas domāts kā tiešs konkurents Baltijas ostām. Par piegādēm liecina Krievijas muitas deklarāciju dati, kas nonākuši Re:Baltica rīcībā.
Saskaņā ar tiem no 2022.gada jūlija vidus līdz septembra vidum uzņēmums “LNK Industries” piegādājis Krievijas partnerim “Lavna Commercial Sea Port LLC” Vācijas uzņēmuma “THYSSENKRUPP INDUSTRIAL SOLUTIONS AG” aprīkojumu 64,8 miljonu ASV dolāru vērtībā. Piegādi organizējusi “Latvijas Dzelzceļa” meitas kompānija “LDZ Logistics”.
Saskaņā ar publiski pieejamu informāciju “Lavna Commercial Sea Port” ir Krievijas valsts uzņēmuma meitas kompānija, kas izveidota ogļu termināla būvniecībai Kolas pussalā Murmanskas apgabalā. Terminālis, kurā gadā vajadzētu pārkraut 18 miljonus tonnu ogļu, saņēmis būvniecības atļauju 2013.gadā un top publiskā – privātā partnerībā ar Krievijas valdību, kas to finansē. Bankai iesniegtā aprakstā kā tā mērķi minēti Krievijas ogļu eksportspējas palielināšana, izveidojot jaunus transporta ceļus, kā arī kravu novirzīšana no Baltijas ostām uz Krieviju. Termināļa celtniecība sākusies 2021.gada rudenī, bet tā kavējas. Krievijas interneta resursos minēts, ka Murmanskas ostai, kuras daļa ir arī šis terminālis, ir stratēģiska nozīme Krievijas ietekmes plāniem Arktikā.
“LNK Industries” nav slēpuši, ka piedalās specializētā ogļu pārkraušanas un glabāšanas termināļa “Lavna” būvē – ziņas par to ir atrodamas organizācijas 2018. – 2019.gada pārskatā.