Spēles ar bāzes cenu īpaši iecienījuši vācu "premium" zīmoli. Cilvēki, kas kaut ko zina par japāņu auto, dažkārt nospriež, ka tie varētu būt vienā kategorijā, taču detalizētāka iedziļināšanās atklāj pavisam citu ainu.
Pieņemsim, ka uzlādējamam hibrīdam "Mazda CX-60" ar 327 ZS bāzes cena ir 52 990 eiro. Pievienojot visas trīs komforta pakotnes, kas ietver ventilējamus un elektriski regulējamus sēdekļus, papildu drošības sistēmas un elektriski atveramo bagāžnieka pārsegu, cena pieaug līdz 62 000 eiro.
Par šo pašu summu varētu atļauties nedaudz mazāku, bet tikpat prestižu "Mercedes-Benz GLC" ar ikonisko zvaigzni uz radiatora režģa. Tā sākumcena nedaudz pārsniedz 61 000 eiro. Tomēr par šo summu tiek piedāvāts tikai bāzes variants, kurā ir 204 ZS benzīna dzinējs un pamata aprīkojums. "Mazda" par šo cenu nodrošina visu aprīkojumu, savukārt "Mercedes-Benz" gadījumā – lai sasniegtu salīdzināmus rādītājus – nāksies pievienot papildu opcijas.
Un vācu komforts nav lēts. Piemēram, "Premium Plus" pakotne, kurā ir navigācija, elektriski regulējami apsildāmie sēdekļi, četru zonu klimata kontrole, adaptīvie lukturi un 360 grādu kamera, maksā vēl 9600 eiro. Braukšanas palīgsistēmu pakotne – plus gandrīz 3000 eiro. Vai, piemēram, par adaptīvo balstiekārtu jāpiemaksā nedaudz vairāk kā 3000 eiro. Par ērtāku adaptīvo balstiekārtu – nedaudz virs 3000 eiro. Tādējādi cena par modeli ar bāzes dzinēju viegli var pārsniegt 80 tūkstošu robežu.
"Cik pircēju, tik pieeju. Visiem variantiem ir savi plusi un mīnusi. Daži visu saliek vienā komplektā, bet ne jau katram ir vajadzīgs viss. Lai nav tā, ka kopā ar segliem jāpērk arī zirgs. Citi dod brīvu izvēli, taču garajos aprīkojumu sarakstos var viegli nomaldīties, un beigās, visu saskaitot, var gaidīt nepatīkams pārsteigums," rezumē Agris Dulevičs.