Ilmārs nolēma izpalīdzēt savam draugam, uz tehnisko apskati aizvedot viņa 25 gadus veco "Volvo" automašīnu. Tiesa, Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) tehniskās apskates inspektors atteicies veikt dūmainības pārbaudi.
Noskaties ⟩ Tehniskajā apskatē izbrāķē auto. Pēc pusotras stundas citā stacijā iedod "uzlīmi" (11)
Šī bija atkārtota spēkrata apskate. Pirmajā reizē saņemti 13 aizrādījumi, kurus vajadzēja novērst mēneša laikā.
"Inspektors atvēra motora pārsegu, pielika visus instrumentus. Motors tobrīd darbojās, viņš pasauca otru kolēģi. Viņš teica, lai gāzē, ka viss kārtībā, tomēr inspektors apgāja ap mašīnu, aizvēra pārsegu. Vaicāju, vai viss kārtībā, teica, ka ne," neizpratnē par inspektora atteikumu veikt svarīgo apskates daļu stāsta Ilmārs.
Inspektors Ilmāram teicis, ka automašīnas dzinējs ir "beigts", tādēļ pārbaudi nevarēšot veikt. Tiesa, to, ka mašīnai ir nepareizas atgāzes, speciālists noteicis vien paskatoties, neizmantojot nepieciešamos instrumentus. Pēc Ilmāra aicinājuma atnācis arī maiņas vecākais, kurš teicis, ka motors varot salūzt. Šādā gadījumā atbildība būtu jāuzņemas Ilmāram.
Ilmārs no tehniskās apskates stacijas Rīgā devās uz filiāli Ogrē. Spēkrats par drošu satiksmei atzīts vien pēc pusotras stundas. CSDD atzīst, ka stacijas darbinieki rīkojušies pareizi.
"Tehniskās apskates inspektors redzēja, ka no transportlīdzekļa izplūdes sistēmas ārā gāžas lieli, melni dūmi. Noteikumi paredz, ka šādos gadījumos atgāzu tests netiek veikts, tas saistīts ar darbinieku, klientu drošību, kā arī ar transportlīdzekļa stāvokli. Laika posmā starp Rīgu un Ogri klients bija veicis neatļautu iejaukšanos dzinēja tehniskajos parametros, to pamanīja apskates inspektors, un klients to novērsa. Visticamāk, ka starp Rīgu un Ogri izdega visas daļiņas, kas bija izplūdes sistēmā, tādēļ varēja iziet tehnisko apskati," norāda CSDD pārstāvis.
Video: "Bez tabu" sižets