Patmalnieks skaidroja, ka tobrīd, kad tika pieņemti lēmumi par Krišjāņa Kariņa avioreisiem, tika vērtētas arī alternatīvas, un esot izvēlēta tā alternatīva, kas bija vispieejamākā tajā brīdī premjera vajadzībām. “Tika vērtētas gala alternatīvas, gan arī speciālie reisi un komercreisi,” uzsvēra Patmalnieks.
Tomēr Korčagins norādīja, ka normatīvie akti skaidri paredz: biznesa klase ir maksimums, ko amatpersonas var atļauties, dodoties komandējumos. “Regulējums ir pietiekami skaidrs,” uzskata valsts kontrolieris.
Savukārt Citskovskis iebilda, ka normatīvais akts nav viennozīmīgi interpretējams. “Mums kā Valsts kancelejai nebija acīmredzama pamata neveikt apmaksu par pakalpojumu, kas ir likumīgi saņemts, ko likumīgi ir pasūtījis Ministru prezidents un Ministru prezidenta birojs,” skaidroja Citskovskis.
TVNET jau ziņoja, ka Valsts kontrole (VK) konstatējusi nelikumīgu un neekonomisku rīcību, organizējot bijušā premjera Krišjāņa Kariņa (JV) speciālos lidojumus, kas Latvijas un Eiropas Savienības (ES) Padomes budžetiem kopumā radījusi ap 545 000 eiro nepamatotus izdevumus.
VK uzskata, ka, izmantojot speciālos lidojumus arī gadījumos, kad valstī nebija izsludināta ārkārtējā situācija un kad samērojamā laikā bija pieejamas regulāro komercreisu alternatīvas, ir pieļauta nelikumīga rīcība ar valsts budžeta līdzekļiem, kas radījusi vismaz 221 566 eiro valsts budžeta papildu izdevumus. Savukārt pieļautā neekonomiskā rīcība, pēc VK aplēsēm, radījusi vismaz 323 688 eiro papildu izdevumus ES Padomei.