Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

CSDD rekords – tehniskajā apskatē konstatē 14 defektus (8)

Transportlīdzekļu valsts tehniskā apskates vieta Ceļu satiksmes un drošības direkcijā.
Transportlīdzekļu valsts tehniskā apskates vieta Ceļu satiksmes un drošības direkcijā. Foto: Edijs Pālens/LETA

Trešdaļa jeb 230 tūkstoši vieglo automašīnu neiziet CSDD tehnisko apskati ar pirmo reizi. Tas ir daudz vai maz? Vai tas ir saistīts ar to, ka Latvijas autoparks nav no jaunajiem? Vidējais tā vecums jau vairāku gadu garumā ir 14 gadi. Ko par šo visu saka auto eksperti un autoservisu speciālisti, dodas noskaidrot raidījums "360TV ZIŅneši".

Nenoregulēti lukturi, rūsa, bojājumi balstiekārtā un bremžu sistēmās – tie ir galvenie iemesli, kāpēc vieglās automašīnas neiziet tehnisko apskati. Rekords esot četrpadsmit defekti pēc tehniskās apskates apmeklējuma – tieši tāda auto īpašnieks bija ieradies uz remontdarbnīcu, jo nebija izgājis valsts pārbaudi CSDD, pastāstīja servisa vadītājs Mārtiņš Logins.

Viņaprāt, tendence, kas tiek fiksēta CSDD, ka trešdaļa jeb 355 tūkstoši vieglo auto nenokārto ar pirmo reizi tehnisko apskati, ne par ko iepriecinošu neliecina.

Viņš iesaka laikus vērsties remontdarbnīcā un rūpīgāk pievērst uzmanību skaņām vai trokšņiem, ko izdod spēkrats. Ik gadu tehnisko apskati iziet vidēji 890 tūkstoši vieglo transportlīdzekļu. No tiem 40% nākas braukt uz servisu un vēlāk kārtot to atkārtoti. Nereti autovadītāji tehnisko apskati izmanto arī kā iespēju pārliecināties par transportlīdzekļa tehnisko stāvokli.

10% automašīnu neiziet tehnisko apskati arī ar otro reizi. Ja paskatās uz Eiropas autoparku, tad vidējais auto vecums arī nav mazs - virs 10 gadiem, bet tas gan nenozīmē, ka šādas mašīnas nav drošas. Jo katrs transportlīdzeklis ir ļoti individuāls un tā tehniskais stāvoklis ir atkarīgs no lietošanas biežuma, autovadītāja braukšanas stila un kā viņš rūpējas par savu auto.

Uz augšu