Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Noskaties Divsajūgu pārnesumkārbas ir ne tikai "Volkswagen"

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Sadaļā "TV Autoziņas" meistara padoms šoreiz papētīsim tā saukto divsajūgu pārnesumkārbu. "Auto Bassadone" servisa tehniskais speciālists Edgars Lulle gan nez kāpēc atstiepis mums sajūgu. Tas tāpēc, ka uz galda patiesībā ir divplūsmu pārnesumkārbas sajūga bloks ar diviem sajūga diskiem.

"Hyundai" šādas pārnesumkārbas uzstāda gandrīz visiem modeļiem. Atšķirībā no "Volkswagen" grupas automašīnām, kur šāda tipa kārbu pazīstam ar nosaukumu DSG, Hyundai tā saucas DCT, saīsinājumā no dual clutch transmission, tātad divu sajūgu transmisija.

Tā ļauj vienlaikus ieslēgt vienu pārnesumu, turot gatavībā nākamo. Kad nepieciešams otrs pārnesums, ar minimāliem jaudas zudumiem var pārslēgties un turpināt braukšanu, neizjūtot pārslēgšanos.

Svarīgākās DCT priekšrocības ir mazāki jaudas zudumi, mazāks degvielas patēriņš un lētāka apkope. Parastā "automāta" karterī iepildāmi 6 līdz 8 litri speciālas eļļas, bet divsajūgu kārbai nav nepieciešams vairāk par 2 - 2,5.

Ja neskaita periodisku eļļas maiņu, cita apkope nav nepieciešama. DCT kārba kalpos ilgi un godīgi, ja pret to izturēsieties saudzīgi. Tā, piemēram, nav ieteicams vienlaikus likt draivā un tūlīt pat strauji piedot gāzi. Tomēr lielizmēra SUV, kā Santa Fe un pašuzlādes hibrīdiem, "Hyundai" joprojām izmanto klasiskos "automātus".

Plašāk "TV Autoziņas" sižetā!

Uz augšu