Manipulācijas ar odometru jeb tā dēvētā odometru tīšana esot miljardos eiro mērāms rūpals visā Eiropā. Kā atzīst speciālisti, tā ir īsta sērga ne tikai Latvijā. Auto ar notīto nobraukumu iespējams iegādāties pat no dīlera Vācijā. Cik tad var izmaksāt viens nevērīgi veikts auto pirkums un kā sevi pasargāt no krāpnieku izliktajām lamatām spēkratu tirgū, vēsta raidījums "360TV ZIŅneši".
Kā sevi pasargāt no krāpnieku izliktajām lamatām spēkratu tirgū? (1)
Pērkot lietotu auto, "iegrābties" ir pavisam vienkārši – vismaz vienai trešdaļai no ārvalstīm ievesto spēkratu pirms reģistrācijas Latvijā tiek koriģēts odometra rādījums. To apstiprina arī viens no Facebook.com popularitāti guvušās lapas "Autodetektīvs" autoriem Agris. Pēdējais pašu veidotais pētījums atklājis, ka vidēji vienam auto tiek notīti aptuveni 120 000 km, taču netrūkst arī ekstrēmu piemēru.
Entuziastu apkopotā statistika atklāj, ka ļoti bieži fiksētais nobraukums samazinās automobiļiem, kas Eiropā kalpojuši kā taksometri, kā arī Skandināvijā iegādātiem VOLVO. Taču arī kilometru tinēji seko līdzi tendencēm un autobraucēju izpratnei par to, cik auto nobrauc gadā.
Lai arī modernās automašīnas odometra rādījums var tikt glabāts vairākās vietās, tostarp ātrumkārbās, lukturos, atslēgās un pat katalizatoros, pieredzējuši servisa speciālisti atklāj, ka tie, kuri krāpjas, to ļoti labi zina.
Savukārt CSDD pārstāvis Ziņnešiem norāda, ka jau šobrīd ikvienam E-CSDD ir pieejami dati, turklāt ne tikai par Latvijā iegādāto jauno automobiļu nobraukumu. Diemžēl tikai daļa mūsu kaimiņvalstu dalās ar šādu informāciju, tādēļ ir automobiļi, kuriem varēsiet redzēt nobraukuma datus no reģistrācijas brīža, pat ja tas noticis ārvalstīs, savukārt ir tādi auto, kuru odometra rādījums pirmo reizi fiksēts, tikai to ievedot Latvijā.