"Toyota" ir viens no zīmoliem, kuru automašīnu bojājumu dati atšķiras pavisam nedaudz. 36 % modeļu ar mazāk jaudīgiem dzinējiem ir bojāti, savukārt automašīnas ar 200-300 kW motoru – 39,5 %. Toties "Toyota" nav modeļu, kuru dzinējs pārsniegtu 400 kW jaudu, kas, iespējams, varētu paaugstināt bojājumu statistiku.
BMW pētījumā būtiski izcēlās – 60,3 % automašīnu ar dzinēja jaudu līdz 100 kW ir bijuši bojāti. Savukārt tie modeļi, kuru jauda pārsniedz 400 kW jaudu, ir iekļuvuši avārijās 68,6 % gadījumu.
"Lai arī visiem transportlīdzekļiem ir jāatbilst ceļu satiksmes noteikumiem un regulām, šķiet, jaudīgāku auto īpašnieki biežāk pārsniedz ātrumu un uzņemas augstāku risku. Nav auto zīmola, kur mazāk jaudīgi modeļi biežāk iekļūtu avārijās," saka Mats Buzelis, auto nozares eksperts un "carVertical" komunikācijas vadītājs.
Daži auto ir līdz pat septiņām reizēm jaudīgāki
No visiem spēkratu zīmoliem, kas pārbaudīti "carVertical", "Bentley" fiksēta augstākā vidējā dzinēja jauda – 415 kW jeb 564 zirgspēku (ZS). Luksusa auto ražotājam uz papēžiem min "Maserati" (268 kW/364 ZS), "Cadillac" (264 kW/359 ZS) "Tesla" (263 kW/358 ZS) un "Porsche" (257 kW/349 ZS).
Lai arī pētījumā novērots, ka transportlīdzekļu vēsture tiek biežāk izpētīta automašīnām ar jaudīgāku dzinēju, "carVertical" mēdz ieskatīties arī mazāk jaudīgu spēkratu datos.
Vismazākā vidējā dzinēja jauda novērota "Smart" zīmola automašīnām – 59 kW jeb 80 zirgspēku. Tiesa neko tālu neatpaliek arī "Dacia" (72 kW/98 ZS), "Lancia" (77 kW/105 ZS), "Fiat" (83 kW/113 ZS) un "Suzuki" (87 kW/118 ZS) markas spēkrati.
Pēc Buzeļa teiktā, nopietna negadījumu vēsture pircējiem var likt iedegties "sarkanajām lampiņām", domājot par iespējamām problēmām nākotnē. Tādēļ ir svarīgi aprunāties ar profesionālu auto mehāniķi un uzzināt, vai auto gūtie bojājumi var ietekmēt tā ilgtermiņa lietošanu.