Šoferiem ar mazāku braukšanas pieredzi parasti iesaka izvēlēties lētu automašīnu ar mazākas jaudas dzinēju, lai iegūtu pieredzi ceļu satiksmē un samazinātu iespēju iekļūt avārijā. Taču, no otras puses, jaudīgākiem transportlīdzekļiem ir uzlabotāka bremzēšanas sistēma, kā arī vadāmība, tādēļ tos ir vieglāk pārvaldīt.
Pētījumā atklāts: jaudīgu dzinēju auto biežāk iekļūt avārijās (1)
Auto nozares datu uzņēmums "carVertical" veica pētījumu, balstoties uz lietotu auto vēstures pārbaužu datiem, lai noskaidrotu, vai pastāv saistība starp spēkrata vidējo motora jaudu un to, cik bieži tie iekļūst negadījumos.
Pastāv tieša saistība starp dzinēja jaudu un bojājumiem
"carVertical" pētījumā caurskatītas transportlīdzekļu atskaites, kurās pētītas 43 automašīnu markas. Lielākoties auto ar jaudīgāku dzinēju novērojama lielāka iespējamība iekļūt avārijā.
46,4 % "Audi" spēkratu, kuri pārbaudīti "carVertical", ar dzinēja jaudu līdz 100 kW ir fiksēti ieraksti par gūtiem bojājumiem. Savukārt modeļiem, kuri jauda pārsniedz 400 kW, bojājumi novērojami biežāk – 55,6 % gadījumu.
Līdzīga saistība novērota arī "Volkswagen" markas automašīnām, kur 42,6 % modeļu ar jaudu līdz 100 kW ir bojāti, taču 300-400 kW – 48,9 % gadījumu.
45 % "Ford" transportlīdzekļu ar dzinēja jaudu līdz 100 kW ir ieraksti par gūtiem bojājumiem, bet motoriem ar vairāk nekā 400 kW jaudu – 55 % spēkratu.
Vairāk nekā trešdaļa "Renault" auto (36,3 %) ar mazāk jaudīgiem motoriem ir iesaistīti kādā negadījumā. Bojājumu statistika ir ievērojamāka tiem auto modeļiem, kuru dzinēju jauda robežojas no 200 līdz 300 kW, sasniedzot 39,7 %.
"Toyota" ir viens no zīmoliem, kuru automašīnu bojājumu dati atšķiras pavisam nedaudz. 36 % modeļu ar mazāk jaudīgiem dzinējiem ir bojāti, savukārt automašīnas ar 200-300 kW motoru – 39,5 %. Toties "Toyota" nav modeļu, kuru dzinējs pārsniegtu 400 kW jaudu, kas, iespējams, varētu paaugstināt bojājumu statistiku.
BMW pētījumā būtiski izcēlās – 60,3 % automašīnu ar dzinēja jaudu līdz 100 kW ir bijuši bojāti. Savukārt tie modeļi, kuru jauda pārsniedz 400 kW jaudu, ir iekļuvuši avārijās 68,6 % gadījumu.
"Lai arī visiem transportlīdzekļiem ir jāatbilst ceļu satiksmes noteikumiem un regulām, šķiet, jaudīgāku auto īpašnieki biežāk pārsniedz ātrumu un uzņemas augstāku risku. Nav auto zīmola, kur mazāk jaudīgi modeļi biežāk iekļūtu avārijās," saka Mats Buzelis, auto nozares eksperts un "carVertical" komunikācijas vadītājs.
Daži auto ir līdz pat septiņām reizēm jaudīgāki
No visiem spēkratu zīmoliem, kas pārbaudīti "carVertical", "Bentley" fiksēta augstākā vidējā dzinēja jauda – 415 kW jeb 564 zirgspēku (ZS). Luksusa auto ražotājam uz papēžiem min "Maserati" (268 kW/364 ZS), "Cadillac" (264 kW/359 ZS) "Tesla" (263 kW/358 ZS) un "Porsche" (257 kW/349 ZS).
Lai arī pētījumā novērots, ka transportlīdzekļu vēsture tiek biežāk izpētīta automašīnām ar jaudīgāku dzinēju, "carVertical" mēdz ieskatīties arī mazāk jaudīgu spēkratu datos.
Vismazākā vidējā dzinēja jauda novērota "Smart" zīmola automašīnām – 59 kW jeb 80 zirgspēku. Tiesa neko tālu neatpaliek arī "Dacia" (72 kW/98 ZS), "Lancia" (77 kW/105 ZS), "Fiat" (83 kW/113 ZS) un "Suzuki" (87 kW/118 ZS) markas spēkrati.
Pēc Buzeļa teiktā, nopietna negadījumu vēsture pircējiem var likt iedegties "sarkanajām lampiņām", domājot par iespējamām problēmām nākotnē. Tādēļ ir svarīgi aprunāties ar profesionālu auto mehāniķi un uzzināt, vai auto gūtie bojājumi var ietekmēt tā ilgtermiņa lietošanu.