Lai gan uzlabotais "Porsche Taycan" ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto "Cross Turismo". Ar atjaunināto "Taycan" raidījums "TV Autoziņas" iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī.
1000 ZS un divās sekundes līdz 100 km/h. Pirmais brauciens ar "Porsche Taycan" (1)
No ikdienas lietošanas aspekta būtiskākais jaunums ir par 35% lielāka sniedzamība. Tas ir par 175 km vairāk nekā līdz šim, sasniedzot teorētisko maksimumu 678 km. Pat ja reālais ir par 100 km mazāk, vienalga paliek iespaidīga distance ar vienu uzlādi. Maksimālā uzlādes jauda tagad ir 320 kW, bet uzlādes porti ir abās pusēs. Lielākās baterijas ietilpība izaugusi no 93 līdz 105 kW, taču daudz vērtīgāks ir jaunais termālais menedžments.
Ja agrāk pie 15 grādiem "Taycan" baterija no 10 līdz 80% uzlādējās 37 minūtēs, tad tagad tas notiek divreiz ātrāk - 18 min. Par rekuperācijas jauda izaugusi par trešdaļu - no 290 līdz 400 kW Bet kā tad ar jaudu un ātrumu? Te arī viss ir kārtībā.
Pat bāzes "Taycan" attīsta 435 ZS un 4,8 sek līdz simtam, kamēr "Taycan" S tie ir gandrīz 600 ZS un 3,7 s. "Turbo" un "Turbo S" jau ražo ap 900 ZS, un paātrinās zem 3 sekundēm. Tālāk seko vien jaunais "Turbo GT" un tā īpašā versija ar t.s. "Weissach Package".
Veiszahā atrodas "Porsche" jaunrades smadzeņu centrs un "Porsche Motorsport" mājvieta. Jaunā "Taycan" radības kronis ir vTurbo GT" ar 1108 zirgspēkiem. Un "Purple Sky" briesmonis tam blakus ir "Turbo GT" ar minēto Veizahas pakotni.
Tas ir auto, no kura izvākts ārā viss liekais un tas ir vistuvāk tai mašīnai, ar ko "Porsche" uzstādīja divu apļa rekordus divās dažādās trasēs. Visu laiku jaudīgākais sērijveida "Porsche" pat vēl nav pārdošanā, taču tam tiešām jau pieder divi rekordi ielas elektromobiļiem.
Viens šī gada februārī uzstādīts "Laguna Seca" trasē Kalifornijā, bet otrs - kur gan citur, ja ne Nordšleifē, kur rūpnīcas pilots Larss Kerns pārspēja pats savu iepriekšējo rekordu par 26 sekundēm. Reizēm patiešām šķiet, ka "Porsche" liek Nordšleifei sarauties. Līdz ar to Veizahas pakotne ir par 75 kg vieglāka par "Turbo GT".
Taču ar to vēl nepietiek, lai iekarotu citu ātruma dimensiju. Pie it kā vienādas jaudas violetajam aparātam ir jaudīgāks invertors un tā pati "Porsche Active Ride" piekare, kas liek citiem "Taycan" "pakniksēt" stāvvietā. Nevienam "Taycan" pat "Turbo GT" uz stūres nav nekādu pārslēdzēju. Bet Veizahas raķetei ir pat divi - rekuperācijai un "Attack" režīmam.
Tajā uz 10 sekundēm jauda pieaug vēl par 120 kW. 2,2 sekundes līdz 100 km/h ir gandrīz Formula 1 teritorija. Īpašā "Taycan" "Turbo GT" versija uzbūvēta, lai pierādītu "Porsche" varēšanu ārpus iekšdedzes dzinēju orbītas, realizētu ielas automašīnās Formula E iestrādes, kā arī lai "noslaucītu degunu" jaunuzņēmumiem, kas uzskata, ka pietiek uzbūvēt elektromobili ar 1000 zirgiem un visi viņiem aplaudēs. Atšķirībā no viena amerikāņu konkurenta "Taycan Turbo GT" triku ar "Launch Control" var izpildīt vairākkārt un pēc ļoti īsas atelpas, nevis tikai reizi dienā.