Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Dizaina procesi tuvplānā: pavasaris

Raksta foto
Foto: publicitātes

Sagaidot 35 gadu jubileju, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs (Rīgā, Skārņu ielā 10) sadarbībā ar biedrību “Dizaina eksporta alianse” sāk jaunu pop-up izstāžu sēriju “Dizaina procesi tuvplānā”, kas atspoguļos aktuālās norises latviešu mūsdienu dizainā.

Pirmo izstādi ar nosaukumu “Pavasaris” apmeklētāji varēs aplūkot no 2024. gada 3. maija līdz 28. jūnijam.

Par pop-up izstāžu sēriju “Dizaina procesi tuvplānā”

Projekta “Dizaina procesi tuvplānā” četras pop-up izstādes, nomainot viena otru, būs skatāmas līdz pat gada beigām. Visas īstenotas inovatīvā formātā, integrējot tās Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja (DMDM) 3. stāva pastāvīgajā ekspozīcijā “Dizaina process”, kas iepazīstina ar latviešu dizaina vēsturi kopš 20. gadsimta 60. gadiem. Cikla izstāžu koncepts un vizuālais noformējums top, rodot iedvesmu kādā no četriem gadalaikiem – pavasarī, vasarā, rudenī vai ziemā. Noskaņu veidos sezonai raksturīgā krāsu gamma, izceļot latviešu dizaina tradicionāli ciešo saistību ar organiskām formām, dabisku materiālu un faktūru lietojumu. Katrā izstādē tiks parādīti vairāku pazīstamo uzņēmumu “veiksmes stāsti”, izmantojot rūpīgu paraugu atlasi un audiovizuālus elementus. Īpaši sagatavotie video stāsti atklās ekspozīcijā redzamo zīmolu produktu tapšanas procesu un aizkulises. Pirmā pop-up izstāde “Pavasaris” piedāvā ieskatu tādu zīmolu kā “Vaidava Ceramics”, “Mammalampa”, “Articul” (Rīgas Krēslu fabrika), “Madara Cosmetics”, “Mint” un “Livette’s Wallpaper” darbībā. Tās ideja un vizuālā valoda rosinās apmeklētājus domāt par pirmajiem zaļajiem lapu asniem un svaigi uzartas zemes krāsām. Pop-up izstāžu sēriju papildinās izglītības programma, publiskās diskusijas, dizaina hakatons un – pirmoreiz muzeja vēsturē – divu konkursa kārtībā izvēlētu rezidējošo jauno dizaineru speciālie projekti.

Raksta foto
Foto: publicitātes

Par sadarbību ar biedrību “Dizaina eksporta alianse”

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs Rīgā, kas mājo bijušās Jura baznīcas telpās, tika atvērts 1989.gada 6.jūlijā un kopš tā laika iemantojis apmeklētāju mīlestību gan ar bagātīgo latviešu lietišķās mākslas un dizaina mantojumu, gan mūsdienu Latvijas mākslinieku darbiem un ārzemju dizaina spilgtiem paraugiem. Atskatoties uz trīsdesmit pieciem darba gadiem, muzejs izvēlējies pievērst pastiprinātu uzmanību šodienai un dot savu ieguldījumu nākotnē, atbalstot biedrību "Dizaina eksporta alianse" centienos popularizēt zīmolu "Design Latvia". Biedrības mērķis ir definēt Latvijas dizaina identitāti un aktualizēt dizaina nozīmību laikmetīgajā kultūrā. "Ar zīmes "Design Latvia" attīstīšanu plānojam ikkatram Latvijas iedzīvotājam vairot lepnumu par valsti un tajā radītiem produktiem, kā arī izmantot šo zīmi kā instrumentu Latvijas dizaina pozicionēšanai globālā kontekstā," akcentē viena no biedrības pārstāvēm, zīmola "Kanttari" vadītāja Agnese Stalte.

Raksta foto
Foto: publicitātes

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja pastāvīgo ekspozīciju regulāri papildina jaunākie latviešu dizaineru sasniegumi. Likumsakarīgi, ka jubilejas gadā starp muzejiskajām vērtībām kā gaidīti viesi tiks uzņemti tādi aktīvi strādājoši un eksportspējīgi zīmoli kā "Vaidava Ceramics", "an&angel", "Mammalampa", "PAA vannas", "Articul" (Rīgas Krēslu fabrika), "Mint", "Stenders", "Munio", "Baibaglass", "Kanttari", "Nordi", "Livette’s Wallpaper", "Aretai", "Madara Cosmetics" un citi.

Pop-up izstāžu projekts tapis pateicoties DMDM iniciatīvai un biedrības "Dizaina eksporta alianse" pārstāves Ievas Kalējas radošajai vīzijai, kura arī būs jubilejas sērijas kuratore. Grafisko identitāti ciklam veidos Liene Drāzniece. Abas mākslinieces guvušas plašu pieredzi, strādājot un vadot veiksmīgus uzņēmumus: Ieva Kalēja ir zīmolu "Mammalampa" un "DeTales" dibinātāja un dizainere, savukārt Liene Drāzniece ir kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" līdzdibinātāja un vadošā dizainere.

Raksta foto
Foto: publicitātes

Šī īpašā DMDM un biedrības "Dizaina eksporta alianse" sadarbība aktualizēs un veicinās izpratni sabiedrībā par dizaina procesu nozīmību katra ikdienas dzīvē. Caur pop-up izstāžu ciklu apmeklētāji gūs lielisku iespēju iepazīt un novērtēt izcilus latviešu dizaina zīmolu stāstus.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu