Par sadarbību ar biedrību “Dizaina eksporta alianse”
Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs Rīgā, kas mājo bijušās Jura baznīcas telpās, tika atvērts 1989.gada 6.jūlijā un kopš tā laika iemantojis apmeklētāju mīlestību gan ar bagātīgo latviešu lietišķās mākslas un dizaina mantojumu, gan mūsdienu Latvijas mākslinieku darbiem un ārzemju dizaina spilgtiem paraugiem. Atskatoties uz trīsdesmit pieciem darba gadiem, muzejs izvēlējies pievērst pastiprinātu uzmanību šodienai un dot savu ieguldījumu nākotnē, atbalstot biedrību "Dizaina eksporta alianse" centienos popularizēt zīmolu "Design Latvia". Biedrības mērķis ir definēt Latvijas dizaina identitāti un aktualizēt dizaina nozīmību laikmetīgajā kultūrā. "Ar zīmes "Design Latvia" attīstīšanu plānojam ikkatram Latvijas iedzīvotājam vairot lepnumu par valsti un tajā radītiem produktiem, kā arī izmantot šo zīmi kā instrumentu Latvijas dizaina pozicionēšanai globālā kontekstā," akcentē viena no biedrības pārstāvēm, zīmola "Kanttari" vadītāja Agnese Stalte.
Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja pastāvīgo ekspozīciju regulāri papildina jaunākie latviešu dizaineru sasniegumi. Likumsakarīgi, ka jubilejas gadā starp muzejiskajām vērtībām kā gaidīti viesi tiks uzņemti tādi aktīvi strādājoši un eksportspējīgi zīmoli kā "Vaidava Ceramics", "an&angel", "Mammalampa", "PAA vannas", "Articul" (Rīgas Krēslu fabrika), "Mint", "Stenders", "Munio", "Baibaglass", "Kanttari", "Nordi", "Livette’s Wallpaper", "Aretai", "Madara Cosmetics" un citi.
Pop-up izstāžu projekts tapis pateicoties DMDM iniciatīvai un biedrības "Dizaina eksporta alianse" pārstāves Ievas Kalējas radošajai vīzijai, kura arī būs jubilejas sērijas kuratore. Grafisko identitāti ciklam veidos Liene Drāzniece. Abas mākslinieces guvušas plašu pieredzi, strādājot un vadot veiksmīgus uzņēmumus: Ieva Kalēja ir zīmolu "Mammalampa" un "DeTales" dibinātāja un dizainere, savukārt Liene Drāzniece ir kosmētikas ražotāja "Madara Cosmetics" līdzdibinātāja un vadošā dizainere.
Šī īpašā DMDM un biedrības "Dizaina eksporta alianse" sadarbība aktualizēs un veicinās izpratni sabiedrībā par dizaina procesu nozīmību katra ikdienas dzīvē. Caur pop-up izstāžu ciklu apmeklētāji gūs lielisku iespēju iepazīt un novērtēt izcilus latviešu dizaina zīmolu stāstus.