Nodžumi ir nopietns revolucionārs, kas 20. gadsimta 60. un 70. gados bija iesaistīts daudzos kreiso protestos. Lūk, piemēram, tā vietā, lai svinētu kāzas ar sievu, mākslinieci Nahidu Hagigatu, viņi dodas uz protesta akciju. Tolaik Nodžumi īpaši interesēja prodemokrātiskā kustība, kas centās gāzt Irānas šahu. Dokumentālās filmas beigās Nodžumi lepni smaida, kad mazbērni dzied dziesmu, ko viņi uzrakstīja, lai atbalstītu Mahsa Amini protestus Irānā, kas norisinājās no 2022. līdz 2023. gadam. Šis brīdis ir ļoti īpašs, jo, iespējams, tā ir vienīgā reize filmā, kad Nodžumi pasmaida.
Kā vēstīts izdevumā “The Art Newspaper”, Nodžumi piedzima 1942. gadā un savu sievu Nahidu satika mākslas skolā. 1968. gadā viņa pārcēlās uz Ņujorku; pēc gada viņš sekoja. Pabeidzis studijas ASV, viņš atgriezās Irānā, kur veidoja mākslas darbus, kuros tika kritizēts šaha režīms. Irānas revolūcijas laikā viņu no Irānas padzina trimdā un līdz 1981. gadam viņš jau bija atgriezies Ņujorkā.
Viņa 2013. gadā radītā glezna no izstādes “Nikijs Nodžumi: tvarstot tauriņu un citas nesenas gleznas” (Nicky Nodjoumi: Chasing the Butterfly and Other Recent Paintings) pamatīgi izsmej Irānas režīmu. Tajā atainoti mullas, vīrieši uzvalkos, zirgi, pērtiķi, kā arī figūras no klasiskās persiešu mākslas.
Nodžumi mākslas darbi ir izstādīti dažādās galerijās un muzejos visā pasaulē.
Raksts tapis sadarbībā ar "LMT Viedtelevīziju".