Tāpat vadītājam būtu jāpamana darbinieka pārslodzes pazīmes, jāpalīdz noteikt darba prioritātes, ja nepieciešams.
Reizēm saspringtā periodā ļoti vērtīgs darbinieka emocionālai labsajūtai var būt arī vienkāršs jautājums no vadītāja: "Kā es varu tev palīdzēt?"
3. Neaizmirstiet par pozitīvu atgriezenisko saiti
Atgriezenisko saiti vadītāji var sniegt regulārās individuālajās darba sanāksmēs, kā arī īpaši tam veltītās attīstības sarunās vai arī vienkāršās ikdienas situācijās. Pozitīva atgriezeniskā saite arī no citiem kolēģiem ir svarīga, lai radītu atvērtu un atbalstošu darba kultūru. Uzņēmumi Latvijā rīko īpašas mācības, kā sniegt un lūgt atgriezenisko saiti. Tāpat tiek izmantoti virtuālie pateicības rīki. Arī SEB banka ir ieviesusi digitālu platformu pateicības kultūras veicināšanai. Darbinieki var nosūtīt Kudos jeb paldies kartīti saviem kolēģiem, un par to tiek informēts arī saņēmēja vadītājs.
4. Radiet kopējus pasākumus un neformālas aktivitātes - iespējas pozitīvu attiecību veidošanai
Tiem ne vienmēr jābūt lieliem notikumiem, piemēram, Ziemassvētku ballēm vai sporta spēlēm vasarā, vērtīga ir arī neliela uzvaru vai citu notikumu svinēšana komandās. Dzimšanas dienas, jauna kolēģa pievienošanās, veiksmīgu darījumu un projektu pabeigšanas svinēšana vai citas kopīgas komandas tikšanās palīdz darbiniekiem labāk iepazīt vienam otru un veidot nozīmīgas attiecības.
Piederības sajūta un draudzīgas attiecības veicina darbinieku drošības sajūtu.
5. Veiciet mērījumus un iesaistiet darbiniekus pārmaiņās
Brīvība pieņemt lēmumus un veidot darba vidi ir svarīga garīgajai un emocionālajai veselībai.
Ja vēlamies pārmaiņas, mums būtu jādefinē darbinieku labklājības jomas, jānosaka rādītāji un jāmēra tie.
"SEB banka" reizi gadā veic visaptverošu darbinieku aptauju, lai noskaidrotu, cik lielā mērā darbinieki jūtas iesaistīti bankas darbībā un kāda ir viņu emocionālā labsajūta. Šīs aptaujas rezultāti tiek detalizēti analizēti un apspriesti komandās, nodaļās un starp vadītājiem. Katrs darbinieks piedalās diskusijā un ierosina konkrētus pasākumus. Šādā veidā darbinieki paši izstrādā praktisku rīcības plānu.