Helsinkos sestdien, 4. maijā, tiks atklāts velosipēdistu tunelis no Kaisaniemi parka uz Kansalaistorio. Tuneļa garums ir tikai 220 metri, taču ērtības, ko tas radīs satiksmei, ir ievērojamas, vēsta Somijas sabiedriskais medijs Yle. Tunelis nodrošinās tiešu savienojumu diviem rajoniem, kurus atdala dzelzceļš, tādējādi samazinot vajadzību veikt lielāku līkumu caur noslogotu pilsētas centra daļu.
Helsinku centrā atklās 220 metru garu velotuneli, kas izmaksājis 33 miljonus eiro
Paredzams, ka jaunais pazemes veloceliņš palielinās velotransporta pievilcību. Vienlaikus tiek cerēts, ka tas atvieglos satiksmes plūsmu dzelzceļa stacijas apkaimē, jo īpaši Kaivokatu.
Tuneļa izbūve ir arī daļa no Helsinku velosatiksmes veicināšanas politikas. Kopš 1995. gada pilsētā ir īstenota velotransporta veicināšanas programma.
Pašreizējā pilsētvides stratēģija ietver apstākļu uzlabošanu kājāmgājējiem un riteņbraucējiem, autobusu tīkla paplašināšanu un velosipēdu izmantošanas īpatsvara palielināšanu.
Paredzams, ka tā dēvētais Kaizantunelis dos savu ieguldījumu šajā procesā. Tiek lēsts, ka vasaras noslogotākajās dienās to izmantos aptuveni 10 000 velosipēdistu dienā.
Saskaņā ar projekta vadītāja Jukka Repo teikto, tuneļa būvniecība ilga gandrīz trīs gadus.
Lielākais izaicinājums bija strādāt zem dzelzceļa stacijas, kur virs galvas nepārtraukti kursē vilcieni. Bija arī pārsteigumi zemē, piemēram, vecas ķieģeļu konstrukcijas, caur kurām nevarēja izrakties cauri, un tādēļ bija jāmaina tehnoloģija.
Kad Helsinku dome 2019. gada janvārī apstiprināja velotuneļa būvniecību, objekta tāme bija 23 miljoni eiro. Tagad, piecus gadus vēlāk, tunelis ir pabeigts, taču izmaksas ir daudz lielākas, nekā sākotnēji bija paredzēts: iztērēti aptuveni 33 miljoni eiro.
Tuneļa cenas pirmajā tāmē nebija iekļauta velosipēdu novietne, kuras izmaksas tika lēstas 4,5 miljonu apmērā. Tādējādi kopējā sākotnējā izmaksu tāme bija 27,5 miljoni eiro. Būvniecības izmaksas pieaugušas laikā no 2020. līdz 2024. gadam, un kopumā tās palielinājušās par aptuveni 30,7%.