Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Sabiedrisko mediju ombude jūlijā atstās amatu (2)

Anda Rožukalne
Anda Rožukalne Foto: Zane Bitere / LETA

Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (SEPLP) rīkos konkursu jauna sabiedrisko mediju ombuda ievēlēšanai, jo līdzšinējā ombude Anda Rožukalne nolēmusi amatu atstāt, informēja SEPLP pārstāvji.

Rožukalne informējusi SEPLP, ka turpinās pildīt savus pienākumus līdz 7.jūlijam, jo izvēlējusies izmantot iespēju strādāt pie pētījuma projekta ārpus Latvijas.

SEPLP priekšsēdētājs Jānis Siksnis pateicās Rožukalnei par ieguldīto nozīmīgo darbu, norādot, ka viņas ievēlēšana par pirmo sabiedrisko mediju ombudu 2021.gada nogalē ir bijis viens no svarīgākajiem SEPLP līdz šim pieņemtajiem lēmumiem.

Rožukalne medijiem apstiprināja, ka pieņēmusi iespēju strādāt pie viņai ļoti nozīmīga pētījuma projekta ASV. Vienlaikus ombude ir pateicīga un gandarīta par iespēju būt pirmajai sabiedrisko mediju tiesībsardzei, iedibinot un pakāpeniski izveidojot sabiedrisko mediju pašregulācijas praksi.

Ombude norāda, ka vairāk nekā divu gadu laikā ir izdevies piepildīt sākotnējo mērķi, proti, sniegt ieguldījumu demokrātijas attīstībā, izveidojot caurskatāmu, atbildīgu un profesionālu sabiedrisko mediju pašregulācijas sistēmu.

Nākamajam ombuda amata pretendentam Rožukalne novēl taisnīgumu, drosmi un izturību, "kas nepieciešama pildot daudzveidīgos pienākumus un aizstāvot likumā noteikto sabiedrisko mediju ombuda neatkarību".

Līdz pienākumu izpildes beigām sabiedrisko mediju tiesībsardze plāno turpināt savu pienākumu izpildi, kas, līdzās atzinumu par profesionālo ētiku sagatavošanai, ietver gan sabiedrisko mediju sabiedriskā pasūtījuma kvalitātes izvērtēšanu, gan mērķauditoriju pētījuma organizēšanu, dalību ombuda diskusijā sarunu festivālā "Lampa" un citos pasākumos.

SEPLP ievēlē sabiedrisko mediju ombudu uz pieciem gadiem, kandidatūras iepriekš saskaņojot ar sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu ētikas padomēm. Par sabiedrisko mediju ombudu var ievēlēt personu, kurai ir nevainojama reputācija, augstākā izglītība un vismaz piecus gadus ilga profesionālā pieredze masu informācijas līdzekļu jomā vai vismaz piecus gadus ilga akadēmiskā darba pieredze atbilstošā nozarē.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu