Gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka agresīvākie satiksmes dalībnieki ir autovadītāji, bet otrajā vietā ierindojas motociklisti, secināts apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmuma "Balcia" veiktajā iedzīvotāju aptaujā. "Balcia" motoru produktu vadītājs Edgars Korzāns norāda, ka agresīva braukšana ne vien apdraud pašu autovadītāju un citus satiksmes dalībniekus, bet var arī palielināt automašīnas vai motocikla OCTA un KASKO cenu.
Ko iedzīvotāji uzskata par agresīvākajiem ceļu satiksmes dalībniekiem? (6)
Saskaņā ar aptaujas rezultātiem absolūti lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju ir saskārušies ar agresīvu braukšanu – 39 % norādīja, ka agresīvu braukšanu pieredzējuši galvenokārt no autovadītājiem, bet 8 % – no motociklistiem. Teju katrs desmitais agresiju piedzīvojis no skrejriteņu vadītājiem, bet 5 % nācies sastapt dusmīgi noskaņotus velosipēdistus.
Tikmēr 30 % norādīja, ka redzējuši agresīvi braucam visu iepriekšminēto transportlīdzekļu vadītājus, un tikai 6 % atbildēja, ka ar šādu rīcību uz ceļa nav saskārušies.
Agresīviem braucējiem – dārgāka apdrošināšana
"Ātruma pārsniegšana, strauju un bīstamu manevru veikšana, distances neievērošana un cita veida agresīva braukšana, pirmkārt, ir apdraudējums gan pašam automašīnas vai motocikla vadītājam un viņa pasažieriem, gan citiem satiksmes dalībniekiem, taču jāatceras, ka šāds braukšanas stils var novest arī pie dārgākas apdrošināšanas polises.
Agresīva uzvedība uz ceļa ļoti bieži rezultējas ar negadījumiem, un, jo vairāk negadījumu vadītājs izraisa, jo zemāka viņa transportlīdzekļa "Bonus-Malus" klase un līdz ar to – dārgāka apdrošināšana," stāsta "Balcia" motoru produktu vadītājs Edgars Korzāns.
Viņš atgādina, ka tas attiecas ne tikai uz automašīnām, bet arī citiem transportlīdzekļiem, tostarp motocikliem, kuru vadītāji nereti brauc īpaši agresīvi un iekļūst patiešām smagos negadījumos: "Līdz ar pavasara iestāšanos diemžēl arvien biežāk gan ielās, gan sociālajos tīklos publicētos video redzam, cik pārgalvīgi mēdz braukt motociklisti, ievērojami pārsniedzot atļauto ātrumu un bīstami manevrējot starp citiem transportlīdzekļiem. Gribu atgādināt, ka šādiem braucējiem ir daudz lielāka iespējamība nākamajā sezonā šķirties no augstākas summas par OCTA vai KASKO polisi, nemaz nerunājot par apdraudējumu citiem satiksmes dalībniekiem."
Par agresīvākajiem uzskata autovadītājus
44 % Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka autovadītāji ir agresīvākie braucēji no visiem satiksmes dalībniekiem, bet 22 % uzskata, ka agresīvākie ir motociklisti. Vēl 18 % iedzīvotāju par agresīvākajiem uzskata skrejriteņu vadītājus, bet 8 % – velosipēdistus.
Aptaujas dati atklāj interesantas uzskatu atšķirības pēc dzimuma un vecuma – piemēram, vīriešiem biežāk šķiet, ka agresīvākie ir autovadītāji (48 %), bet sievietes biežāk satrauc skrejriteņu vadītāji (22 %), kurus viņas ierindo otrajā vietā pēc autovadītājiem.
Savukārt jaunāki cilvēki vecuma grupā no 15 līdz 29 gadiem izteikti par agresīvākajiem uzskata autovadītājus (59 %), bet cilvēki vecumā virs 60 gadiem pirmajā vietā pēc agresivitātes satiksmē ierindotu motociklistus (42 %).