Šonedēļ visā pasaulē veselības nozare atzīmē Starptautisko pacientu pieredzes nedēļu. Diemžēl pacientu piedzīvotais slimnīcās ne vienmēr ierindojams ailītē “pozitīva pieredze”, jo nereti pacientu tiesības tiek rupji pārkāptas. Kā tas nākas, ka 21. gadsimtā gan mediķiem, gan topošajiem ārstiem, gan arī politiķiem aizvien nav skaidras un vienotas izpratnes par to, ko tad īsti nozīmē pacientu tiesības?
Olsenas uzmanību pievērsis arī kāds punkts, ko viena no lielākajām Latvijas slimnīcām ir iekļāvusi līgumā ar pacientu. Proti, punktā minēts, ka “pacients ir informēts, ka slimnīca ir iesaistīta klīniskās apmācības procesā, veicot medicīnisko izglītību vai kvalifikāciju iegūstošo personu apmācību slimnīcā, attiecīgi šīs personas savas kompetences ietvaros var piedalīties paciena veselības aprūpes nodrošināšanas procesā”.
Pacientu tiesību eksperte norāda, ka, pacientam parakstot līgumu, kurā iekļauts šāds punkts, tas nekādā gadījumā nevar kalpot kā pacienta automātiska piekrišana studentu iesaistei viņa veselības aprūpē.