“Pēc darbu veikšanas mēs kontrolējam ceļu klātnes kopšanas kvalitāti, un, ja tā neatbilst, tad izpildītājs atgriežas, veic uzlabojumus, un tikai tad mēs darbu pieņemam,”
uzsver Caune. “Tāpat tiek kontrolēta ikdienas uzturēšanas kvalitāte. Ziemas laikā tiek kontrolēts, kā tiek tīrīts sniegs, kuru sāk novākt, kad sniega segas biezums ir 15 cm. Taču tur, kur notiek saimnieciskā darbība, piemēram, mežizstrāde vai jaunaudžu kopšana, tīra biežāk.”
Ceļi nepieciešami dabas sargāšanai
“LVM apsaimnieko lielas meža platības un atbilstoši Ugunsdrošības noteikumu prasībām izstrādā meža objektu ugunsdrošības preventīvos plānus meža masīviem, kuru vienlaidu platība ir lielāka par 5000 ha. Šajos plānos jānorāda visi ceļi, ko var izmantot ugunsgrēka dzēšanai,” saka Caune.
2018. gadā Talsu novada Valdgales pagastā valsts nozīmes dabas lieguma “Stiklu purvi” tuvumā esošajā meža teritorijā, ko apsaimnieko LVM, plosījās ugunsgrēks. Vēl agrāk, 1992. gadā Slīteres dabas rezervātā uguns nopostīja milzīgu teritoriju. Abos gadījumos situācija bija līdzīga – nebija ceļu, kas ļautu piebraukt un nekavējoties sākt dzēšanu.
“Pēc ugunsgrēka Stiklu purvā uzņēmumam pārmeta, ka tas nebūvē ceļus aizsargājamajās teritorijās,”
atceras Caune. “Mēs plānojām šajā teritorijā izbūvēt meža autoceļus ugunsdzēsībai ar ceļa brauktuves platumu 3,5 m, lai varētu iebraukt ugunsdzēsēju tehnika, taču institūciju atzinumi ir negatīvi – neko darīt nedrīkstam.”
”Lai uzbūvētu meža autoceļu, konkrētajā posmā mežs ir jānocērt,” uzsver Caune. “Plānojot meža autoceļu, ņemam vērā daudzus faktorus. Tiek veikta ļoti apjomīga analīze un ekspertīzes.