Demisionējušais ārlietu ministrs Krišjānis Kariņš (JV) ir vienīgais, kurš vienmēr lidojis biznesa klasē, un divreiz izmantojis arī VIP zāli. Ārlietu ministrija skaidro – VIP zāle bijusi nepieciešama, lai garantētu ministra un delegācijas nokļūšanu uz lidojumu – īsi pirms sākas iekāpšanas.
Kariņš šonedēļ Saeimas plenārsēdi neapmeklēja, tādēļ “de facto” neizdevās viņu satikt, lai uzdotu jautājumus. Bet 15. aprīlī intervijā “Latvijas Radio” raidījumam “Krustpunktā” viņš pieskārās arī jautājumam par braucienu klases izvēli, norādot, ka redzējis, ka ne tikai premjeri, bet arī ārlietu ministri mēdz lidot ar speciāliem reisiem.
“Es iekāpu, man norāda vietu, es apsēžos, es neesmu domājis, vai interesējies, kādā klasē es lidoju vai nelidoju. (..) Manā pieredzē ne tikai pamatā visi premjeri, bet arī ārlietu ministri lido savas valdības lidmašīnā. Pie manis atlidoja [Radoslavs] Sikorskis, Polijas ārlietu ministrs. Viņš uz Ameriku aizlidoja ar to lidmašīnu, paralēli tam, ka premjers ar otru valdības lidmašīna aizlidoja. Man bija tikšanās nesen Lietuvā, kur Igaunijas ārlietu ministrs ar specreisu aizlidoja uz Viļņu un atpakaļ, nākamajā dienā viņam uz Japānu bija jālido, vienkārši tie laika reisiem nesanāca, viņš izmantoja iespēju.”
Siliņas komandējumu darba kārtība ir pārblīvēta, visbiežākais galamērķis – Brisele Beļģijā un valstis ap Baltijas jūru - gan tuvāki kaimiņi, gan Skandināvija, kā arī citas valstis: Beļģija, Spānija, Zviedrija, Lietuva, Igaunija, Dānija, Somija, Vācija, Parīze, Polija, ASV. Starp lidojumiem ir viens speciālais reiss (oktobrī, izmaksas 22 296 eiro), un piecreiz izmantots VIP serviss.
Savukārt vienota prakse ministrijās ir bijusi konsekventa 20% piemaksa pie ministra komandējuma dienas naudas. To Valsts kontrole, revidējot Kariņa lidojumus, atzinusi par atļautu, bet nevēlamu praksi, ja tam nav konkrēta pamatojuma. Dažās ministrijās šo 20 procentu piemaksas praksi pie dienas naudas ar aprīli jau ir izbeiguši, citās domā, kā to pārtraukt.