Tas nozīmē attīstīt kompetences un lietojumu valsts pārvaldē, paredzēt stratēģiski mērķētu atbalstu pētniecības un attīstības investīcijām uzņēmējiem un universitātēm un to sadarbībai.
Nepieciešams rast ciešāku un mērķtiecīgāku sadarbības formātu starp valsts sektoru un universitātēm, lai izveidotu regulējuma testa vides, nodrošinātu MI attīstībai nepieciešamo datu un resursu pieejamību, īstenojot pilotprojektus, tādējādi veidotu un stiprinātu nacionālās spējas izmantot MI sniegtās iespējas, attīstīt MI balstītus produktus un pakalpojumus, kā arī atbilstoši novērtēt un vadīt to riskus.
Eiropas iespēja iedibināt starptautisku standartu uzticama mākslīgā intelekta jomā
Kopumā Mākslīgā intelekta akts palīdzēs nodrošināt sabiedrības interešu aizsardzību. Stājoties spēkā MI aktam, jau šobrīd jābūt gataviem pārskatīt MI lietojumus, īpaši atbilstību aizliegtām un augsta riska praksēm, kā, piem., emociju atpazīšana u.c.
Uzņēmējiem tiks nodrošināti vienoti noteikumi mākslīgā intelekta izstrādes un ieviešanas procesos ES, ņemot vērā, kāda riska mākslīgā intelekta sistēmas tiks izstrādātas un laistas tirgū. Latvijā ir virkne uzņēmumu, kas sekmīgi attīsta produktus un pakalpojumus šajā jomā, kurus minētais regulējums ietekmēs.
Atsevišķās diskusijās tiek pausts, ka ES regulējums būs spēkā tikai Eiropā, un attiecīgi tas varētu ierobežot ES mākslīgā intelekta jomas attīstību, tādējādi noliekot ES neizdevīgākā pozīcijā. Iespējams, pie tā var nonākt, taču, dzīvojot Eiropā, ir skaidrs, ka fokuss būs uz vērtībās un pamattiesībās balstītu izaugsmi.
Vienlaikus Eiropai ir iespēja atkal būt par globāla standarta virzītāju, līdzīgi kā tas reiz bija ar Vispārējo datu aizsardzības regulu.
Masačūsetsas tehnoloģiju institūta Fizikas profesors un grāmatas Life 3.0 autors Makss Tegmarks MI attīstību pielīdzina uguns ieviešanai: “Reiz mēs atklājām uguni, tad regulāri salaidām lietas grīstē, tad mēs ieviesām ugunsdzēšamo aparātu, avārijas izejas, trauksmes signālu un ugunsdzēsējus.” Ņemot vērā MI ietekmes straujo un plašo ietekmi, vēl jo svarīgāk ir savlaicīgi rast balansu starp MI iespēju izvēršanu un preventīvu risku vadību, lai nodrošinātu MI atbildīgu, ētisku un drošu ieviešanu un lietošanu.