Latvijas nacionālās aviosabiedrības "airBaltic" paziņojums par jaunu obligāciju emisiju ar 14,5% likmi sacēlis pamatīgu vētru sabiedrībā. Kāds kompāniju jau dēvē par "airBankrots", citi notikumus salīdzina ar bankas "Baltija" likteni, tāpat tiek raidītas "laipnības" Satiksmes ministrijas virzienā utt. Vai tiešām viss ir tik slikti? Skaidrojam, vai obligāciju emisija tiešām bija izdevīgākais darījums, vai par šīm obligācijām maksāsim ar augstākām biļešu cenām un kas notiek ar investoru meklējumiem.

Vai nepieciešams neatkarīgs audits?

Ņemot vērā sabiedrības bažas par aviokompānijas maksātspēju un ievērojamu valsts līdzekļu ieguldīšanu ne reizi vien, aktualizējies arī jautājums, vai "airBaltic" nebūtu jāveic pamatīga finanšu un/vai lietderības revīzija. Tomēr Satiksmes ministrijā uzskata, ka līdz šim valstī nav bijis pamats neuzticēties neatkarīgiem revidentiem, lai gan tie veic pašas aviokompānijas apmaksātus pakalpojumus.

"Bet, protams, ka mēs sekosim līdzi uzņēmuma turpmākai attīstībai. Un, protams, ja jutīsim šādu nepieciešamību, veiksim arī padziļinātas pārbaudes. Pašreizējā brīdī šāda pārbaude nav plānota. Mēs paļaujamies uz "airBaltic" pieņemtajiem lēmumiem un lielā mērā ticam arī šī darījuma [obligāciju emisijas - red.] izdošanās," uzsvēra Satiksmes ministrijas valsts sekretāra pienākumu izpildītāja Ligita Austrupe.