Pieaudzis to autovadītāju skaits, kuri pie stūres nodarbojas ar blakuslietām – 39% mēdz runāt pa telefonu, nelietojot brīvroku sistēmu, 40% dzer kafiju, bet 27% norāda, ka, vadot auto, mēdz arī ieturēties, liecina "Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa" dati. 10% autovadītāju norāda, ka braukšanas laikā mēdz rakstīt ziņas telefonā, bet 3% mēdz lasīt ziņas vai pētīt sociālo mediju jaunumus.
39% autovadītāju, braucot pie stūres, runā pa telefonu, 40% – dzer kafiju (3)
Salīdzinot ar situāciju pērn, jāpiezīmē, ka to autovadītāju skaits, kuri nevelta visu uzmanību ceļam, ir pieaudzis – par 2% pieaudzis to šoferu skaits, kuri runā pa telefonu, bet par 6% pieaudzis to autovadītāju skaits, kuri braucot bauda kafiju, par 3% pieaudzis arī to respondentu skaits, kuri atzīst, ka pie stūres mēdz ēst.
"Jau vairākus gadus pēc kārtas redzam, ka to autovadītāju skaits, kuri pie stūres "grēko" ar dažādām paralēlajām lietām, turpina pieaugt, taču automašīnas vadīšana prasa nedalītu uzmanību. Telefons bez brīvroku sistēmas vai ēšana pie stūres var būt tikpat bīstama kā alkohola lietošana, arī blakus nodarbes var radīt bīstamas situācijas un nopietnas sekas," norāda Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.
Analizējot atbildes starp respondentiem vīriešiem un sievietēm, redzams, ka vīrieši ar blakuslietām pie stūres nodarbojas daudz biežāk, piemēram, pa telefonu bez brīvroku sistēmas pie stūres runā 40% vīriešu un 37% sieviešu, ziņas raksta 11% vīriešu un 9% sieviešu, bet pie stūres ēd 30% vīriešu un 23% sieviešu. Šāda tendence bija vērojama arī iepriekšējos gados.
Atbildes dažādās vecuma grupās liecina, ka visapzinīgākie ir gados vecākie autovadītāji – vairāk nekā puse (53%) šoferu vecumā virs 60 gadiem pie stūres koncentrējas tikai uz ceļu.
Vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem teju puse (48%) norāda, ka pie stūres mēdz runāt pa telefonu, nelietojot brīvroku sistēmu, bet 36% vecumā no 30 līdz 39 gadiem atzīst, ka pie stūres mēdz ēst. Visjaunākie autovadītāji (vecumā no 18 līdz 29 gadiem) visbiežāk mēdz rakstīt ziņas telefonā (19%), dzert kafiju (50%) vai lasīt sociālo mediju jaunumus (7%).