par “Stabilitātei!” kampaņu stāsta Rosļikovs.
Ceturtajā vietā KNAB apkopotajā tēriņu topā ir LPV ar 155 tūkstošiem eiro. Partija, kuras reitingi tai stabili ļauj prognozēt vienu vietu Briselē, vismaz pagaidām ir koncentrējusies uz diviem reklāmas veidiem – radio un vides reklāmām. Līdzīgi kā Rosļikovs “Stabilitātei!”, arī LPV līderis Ainārs Šlesers, lai gan pats nekandidē, ir galvenais varonis savas partijas kampaņā.
Atšķirībā no Saeimas vēlēšanām, kurās LPV viens deputāta mandāts izmaksāja visdārgāk no visām partijām, tagad Šlesera vadītā partija esot krietni taupīgāka.
“Mēs piesaistām un piesaistīsim ziedotājus, bet tos mēs izmantosim vairāk pašvaldību vēlēšanām un arī Saeimas vēlēšanām, jo EP vēlēšanās ir tādas – kā jūs redzat aptaujās, liela daļa cilvēku nemaz neapmeklē šīs vēlēšanas. Un cilvēki uzskata, ka tur viens vai divi kandidāti – tas principā Latvijai nav nemaz tik svarīgi. Līdz ar to mēs maksimāli naudu mēģināsim piesaistīt vēlēšanām, kuras būs nākamajā un aiznākamajā gadā,”
Vairākas partijas atzīst, ka vēlēšanās šogad iztiek ar valsts budžeta finansējumu. Saeimā pārstāvētajām partijām šogad tas svārstās no pusmiljona eiro, ko saņem LPV, līdz 1,1 miljonam JV. Limitētajos tēriņos partiju apvienība JV, kuras EP reitingi pēdējos mēnešos ir ar stabili krītošu tendenci, ir piektajā vietā ar 130 tūkstošiem eiro. Lielākās pozīcijas – 50 tūkstoši radio un nedaudz mazāk vides reklāmām.
Patiesie JV tēriņi gan būs daudz lielāki – apvienība ir viens no retajiem politiskajiem spēkiem, kas šopavasar pa pastu izsūta aģitācijas avīzi. Turklāt JV avīzes tirāža ir visai iespaidīga – 250 tūkstoši eksemplāru. Vairāki politiķi “de facto” atzina, ka pasta pakalpojumi ir tik dārgi, ka masveida avīžu izsūtīšanu viņi šoreiz nemaz neapsvēra. JV lēma citādi, atklāj tās kodolā esošās partijas “Vienotība” ģenerālsekretāre Signe Jantone: “Avīzes tiešām mēs izvēlējāmies nodrukāt un izplatīt mūsu vēlētājiem reģionos, Rīgā ar to pašu domu, ko minēju: informēt par mūsu deputātu kandidātiem un par to, kāpēc jāiet vēlēt EP vēlēšanās.” Viān arī atzīst, ka “avīze nav lēta pozīcija.”
100 tūkstošus eiro limitētajos izdevumos vēl ir pārsniegusi tikai “Saskaņa”, kuras reitingi palēnām kāpj, ļaujot tai noturēties trešajā vietā aiz Nacionālās apvienības un JV. “Saskaņas” galvenie ieguldījumi vismaz pagaidām ir vides reklāmā – pamanāms gan tas kļūs no nākamās nedēļas, kad “Saskaņas” plakāti parādīsies ielās.
Lai gan izmaiņas KNAB apkopotajā informācijā vēl noteikti parādīsies un topā var iespraukties arī līdz šim mazāk tērējušas partijas, “de facto” prognozē: maz ticams, ka kāds pietuvosies atļautajiem limitēto tēriņu griestiem – 635 tūkstošiem eiro.