Tāpēc ikvienam uzņēmumam, izstrādājot drošības stratēģiju, neizbēgami ir jāvērtē gan fiziskās, gan kiberdrošības riski kopumā un jāplāno kompleksi pasākumi, tostarp darbinieku digitālo prasmju pilnveidošana.
Organizāciju kultūra un digitālo kompetenču attīstīšana
Mūsdienās digitālajām prasmēm ir nozīmīga loma ikvienā uzņēmumā. Darbinieku spēja pielāgoties modernās pasaules prasībām un izmantot tehnoloģiju iespējas ir nozīmīga uzņēmuma attīstības un konkurences priekšrocība.
Izglītots un zinošs personāls ir svarīga daļa no efektīvas uzņēmuma digitālās drošības stratēģijas.
Nereti tieši darbinieku kompetences trūkums vai cilvēciska kļūda var tapt par būtiskāko drošības risku uzņēmumam.
Neapdomīga dalīšanās ar uzņēmuma informāciju, nozaudētas ierīces ar uzņēmuma datiem, pieslēgšanās nedrošam interneta savienojumam vai ļaunatūras lejupielādēšana ir daļa no faktoriem, kas var radīt papildu riskus uzņēmuma digitālajai un kopējai drošībai. Vienlaikus labi izglītots un apmācīts darbinieks ar kritisko domāšu un labām kognitīvām spējām var pamanīt komplicētus drošības incidentus, kuri paslīd garām drošības sistēmām un mākslīgajam intelektam.
Uzņēmuma digitālās drošības pamatā ir tehnoloģijas un darbinieku individuālās zināšanas un digitālās prasmes. Lai mazinātu apdraudējumu, nepieciešama vienota izpratne par aktuālajiem kiberriskiem un koordinēta uzņēmuma drošības politika.
Svarīgi ņemt vērā, ka digitālā drošība neaprobežojas tikai ar darbinieku zināšanām par aktuālajām tehnoloģiju inovācijām un to piemērošanu. Vienlīdz svarīga ir darbinieku izpratne par drošu tehnoloģiju lietošanu gan darba vidē, gan ārpus tās. Tas savukārt veido fiziskās un digitālās drošības sinerģiju, kurā piemērotie pasākumi viens otru papildina.