Mūsdienu viedtālruņi parasti ar vienu uzlādi iztur 1–2 dienas, taču nereti gadās tā, ka tie izlādējas ātrāk. Labi, ja tas notiek vakarā un ir iespējams uzlādēt telefonu. Taču, ja ierīce ar grūtībām “izdzīvo” līdz vakaram, tā ir problēma, kas jārisina.
Telefons ātri izlādējas? Galvenie iemesli un problēmas risinājumi
Kā norāda aģentūra “Unian”, ātras izlādes problēma var rasties gan lētāku ierīču lietotājiem, gan arī tā saucamajiem flagmaņiem neatkarīgi no tā, vai tālrunim ir “iOS” vai “Android” sistēma. Pirmais, kas nepieciešams, – noskaidrot ātrās izlādes iemeslu. Pēc tam var rīkoties, lai problēmu atrisinātu.
Kādēļ telefons var ātri izlādēties?
Akumulatora degradēšanās. Ar laiku akumulators zaudē kapacitāti un efektivitāti. Tas ir dabisks novecošanās process, kas notiek akumulatorā esošo ķīmisko reakciju rezultātā.
Sabojājies barošanas bloks. Tas var notikt vairāku iemeslu dēļ, piemēram, ūdens iedarbībā. Tādējādi akumulators var darboties nestabili – ātri izlādēties, bet uzlāde var arī nenotikt. Tādā gadījumā bez remonta neiztikt.
Daudz fona procesu. Daudzas lietotnes turpina darboties fona režīmā pat tad, ja mēs tās neizmantojam. Tās var sinhronizēt datus, sūtīt paziņojumus un pildīt citus uzdevumus, kas patērē enerģiju.
Novecojusi programmatūra. Novecojusi “Android” vai “iOS” versija var saturēt kļūdas un neefektīvus enerģijas pārvaldības algoritmus, kas rada paaugstinātu akumulatora patēriņu. Šeit risinājums varētu būt tālruņa atjaunināšana uz jaunāko sistēmas versiju.
Pastāvīgi paaugstināts ekrāna spilgtums. Ekrāns ir viens no tiem komponentiem, kuri patērē visvairāk enerģijas. Displeja spilgtums un tā aktivitātes laiks var būtiski ietekmēt akumulatora patēriņu.
Pastāvīgs pieslēgums tīkliem. Wi-Fi, “Bluetooth”, GPS un mobilie dati – tie visi pieprasa enerģiju. Ja šīs funkcijas ir pastāvīgi ieslēgtas, akumulators var izlādēties ātrāk.
Tādējādi var secināt, ka tālruņa ātras izlādes iemesli var būt saistīti kā ar lietotāja paradumiem, tā programmatūras īpatnībām. Pareizi noteikt izlādes iemeslu ir puse no panākumiem.
Tāpat par ļaunu nenāks pārbaudīt tālruņa akumulatora stāvokli. Ja tas ir ap 80%, tad uztraukties nav par ko – akumulatoram jādarbojas stabili. Ja sistēma uzrāda zemāku rādītāju, tad akumulators ir jāmaina, jo tad tālrunis ar vienu uzlādi darbosies īsāku laiku nekā jauna ierīce.
Kas jādara, lai akumulators darbotos ilgāk?
Ja ar akumulatoru viss ir kārtībā, bet viedtālrunis joprojām ātri izlādējas, iespējams, jums pašam būs iespējams atrisināt šīs problēmas, it īpaši, ja problēma slēpjas programmatūras nepilnībās.
Samaziniet ekrāna spilgtumu. Ekrāna spilgtuma regulēšana var būtiski paildzināt tālruņa darbību. Vēl labāk ir aktivizēt automātisko spilgtuma regulēšanu, ļaujot telefona sistēmai pašai noteikt optimālos parametrus atkarībā no situācijas.
Samaziniet izšķirtspēju un atsvaidzes ātrumu. Jo augstāka ekrāna izšķirtspēja, jo vairāk enerģijas patērē grafiskais modulis attēla parādīšanai. Samazinot izšķirtspēju, var būtiski mazināt slodzi uz akumulatoru, taču vizuāli izmaiņas nebūs redzamas. Tāpat tiek ieteikts samazināt ekrāna atsvaidzes ātrumu no 120 līdz standarta 60 herciem.
Atslēdziet fona lietotnes un VPN. Šeit nepieciešams doties uz “Iestatījumiem”, pēc tam – uz sadaļu “Akumulators”. Tur jāparādās, kuras lietotnes noslogo akumulatoru visvairāk. Šajā pašā izvēlnē ir iespējams ierobežot šo lietotņu aktivitāti. Pieredze rāda, ka visvairāk akumulatoru noslogo “Google” un VPN servisi, kas pastāvīgi darbojas fonā un apstrādā visu ienākošo datu plūsmu.
Ieslēdziet tumšo režīmu. OLED ekrāni, kas tiek izmantoti lielākajā daļā telefonu, patērē mazāk enerģijas, rādot tumšās krāsas, līdz ar to ieekonomē akumulatora darbības laiku. IPS ekrāniem gan nekas nemainās.
Optimizējiet iestatījumus
Atslēdziet nevajadzīgās funkcijas, piemēram, Wi-Fi, “Bluetooth” un GPS brīžos, kad tie nav nepieciešami. Tāpat var atslēgt paziņojumus no lietotnēm, kurus nevajag parādīt. Ja ir iespējams, efektīvs risinājums ir enerģijas taupības režīms.
Galējos gadījumos vienmēr strādā arī rūpnīcas iestatījumi. Tiesa gan, tos iesaka izmantot brīdī, ja nelīdz nekas cits. Atgriešanās pie rūpnīcas iestatījumiem palīdz uzlabot situāciju gadījumā, ja telefonā ir kādas programmatūras kļūdas vai arī tālrunī ir vīruss. Tomēr pirms tam vērts izveidot personīgo datu rezerves kopiju, jo šajā procesā no tālruņa tiek dzēsti visi dati.