Obligāta prasība – operatīvie finanšu pārskati
Piesakoties atbalstam, obligāta prasība ir operatīvo finanšu pārskats, kas ir ne vecāks par četriem mēnešiem. Tas nozīmē, ka nepieciešami uzņēmuma dati par 2024. gada pirmo ceturksni. Daļai uzņēmumu, jo sevišķi mazajiem uzņēmumiem, kuriem finanšu atskaites lielākoties nodrošina ārpakalpojuma grāmatvedis, līdz šim tas ir bijis problemātiski noslogotības dēļ – aprīlī un maijā liela daļa ir nodarbināti ar gada pārskatu gatavošanu. Jāņem vērā, ka bilanci nepieciešams iesniegt ar atšifrējumiem, tostarp debitoru un kreditoru atšifrējumiem.
Vēlamo auto modeli jāzina uzreiz
Uzņēmējam jau dokumentu iesniegšanas sākotnējā procesā jāzina, kuru konkrēto elektroauto vēlas iegādāties. Atbalsta apjoms atšķiras atkarībā no transporta līdzekļu klasēm: pasažieru auto (M1) tas pieejams līdz 5000 eiro, bet vieglajam komerctransportam – (N1) līdz 10 000 eiro.
Lai atbalsts tiktu izmaksāts, uzņēmumam 12 mēnešu laikā ar attiecīgo elektroauto jānobrauc vismaz 20 000 km, un tāpat jāņem vērā, ka kapitāla atlaide attiecas tikai uz jauna elektroauto iegādi. Automobiļu klasifikatoru iespējams aplūkot šeit.
"Šī gada pirmajos četros mēnešos Latvijā ir reģistrēti 383 jauni elektroauto, no tiem 244 ir juridiskām personām. Salīdzinājumam 2020. gadā kopumā bija reģistrēti 323, savukārt pērn – 1704 jauni elektroauto, kas ir rekordliels skaits. Atbalsts elektroauto iegādei noteikti ir daļēji veicinājis elektroauto izaugsmi Latvijā, un arī šī programma tieši uzņēmumiem varētu veicināt pakāpenisku pāreju uz elektrificētu un ilgtspējīgu autoparku," piebilst Pēteris Plaudis.