Pēdējā laikā Krievijā palikušās ārvalstu kompānijas redz arvien mazāk ļaunuma biznesa turpināšanā un nevēlas pārdot savus Krievijas aktīvus par pazeminātu cenu, vēsta “Financial Times”.
Krievijā palikušie uzņēmumi saskata arvien mazāk ļaunuma biznesā ar agresoriem (7)
Situāciju apgrūtina fakts, ka ārvalstu uzņēmumiem iespējamie Krievijas aktīvu pārdošanas darījumi kļūst arvien nereālāki, jo tas nozīmētu sadarbību ar sankcionētiem uzņēmumiem un personām. Tāpat pieprasījuma līmenis Krievijā, ko atbalsta kara laika algas armijā un aizsardzības jomā, palicējiem ļauj saņemt pietiekami labu finansiālu labumu ar “pieņemamu risku”.
“Financial Times” norāda, ka aiziešanu no Krievijas faktiski izslēdz “Avon”, “Air Liquide”, “Reckitt”, “PepsiCo”, “Mondelez”, “Unilever”, “Nestle” un “Philip Morris”.
“Mondelez” ģenerāldirektors nesen tiešā tekstā intervijā “Financial Times” sacīja, ka “investori neizskata aiziešanu no Krievijas no morāles pozīcijām, bet citas kompānijas ne reizi vien ir norādījušas, ka negrasās zaudēt pozīcijas saviem tiešajiem konkurentiem”.
Savukārt “Unilever” direktoru padomes loceklis Neslons Pelcs sacīja, ka pārliecinājis uzņēmumu grupu nepārdot Krievijas biznesu.
“Ja mēs aiziesim no Krievijas, viņi [krievi] vienkārši savāks mūsu zīmolus sev. Tas ir slikti biznesam,” uzskata viņš.
Pēc Kijivas ekonomikas skolas aprēķiniem, Krievijā joprojām darbību turpina ap 2200 ārvalstu kompāniju. 1200 uzņēmumi ir samazinājuši darbības apjomu, bet pilnībā Krieviju pametuši aptuveni 400 kompāniju.