Ķīniešu "tautas klases" elektromobilis GWM "Ora 03" jeb vienkārši "Ora" dažu mēnešu laikā Latvijā ir sacēlis pamatīgu ažiotāžu, tāpēc vēlējāmies noskaidrot, ko par jauno pirkumu saka paši pircēji, kas jau ir paspējuši iepazīt un nobraukt ar elektroauto prāvus gabalus.
Noskaties ⟩ Kā un cik tālu brauc pirmie elektromobiļa "Ora" īpašnieki? (12)
Ora veiksmes pamatā, protams, ir cena, ko šobrīd nespēj apstrīdēt pat līdzīga izmēra tradicionālo iekšdedzes motoru modeļi. Vispirms raidījums "TV Autoziņas" viesojas Līvānos, kur pie šarmantās un runīgās Līvānu novada pašvaldības plānošanas un attīstības nodaļas vadītājas vietnieces Ineses Stahovskas apmeties elektromobilis "Ora 03".
"Great Wall Motors" ražotā "Ora 03" nav pirmais elektromobilis Ineses ģimenē. Bezizmešu mobilitāte aizsākusies ar "Nissan Leaf", taču ar tā 24 kWh bateriju drīz izrādījās par maz. "Ora" ar 48 kWh ir divas reizes vairāk.
Ar elektromobili izbraukāta ne tikai puse Latvijas, bet arī kaimiņvalsts Lietuva. Braukt ar "Ora" nekad nav garlaicīgi. Inesei imponē elektromobiļa balss ģenerators - "runā nonstopā". Lai gan Līvānos ir tikai viena ātrā uzlāde, Inese savu elektromobili lādē mājās, turklāt sākumā izlīdzējušies ar parasto rozeti.
Ar visparastāko 220 voltu rozeti sākumā izlīdzējies arī sarkanās "Ora" līdzīpašnieks Valdis Jānis Vāvers. Kāpēc tikai līdzīpašnieks? Tāpēc, ka ikdienā ar sarkano elektromobili brauc Valda sieva. Valda ģimene izvēlējusies dārgāku "Ora" modifikāciju 03+.
Tai ir līdzīga komplektācija, bet lielāka baterija. Tagad "Ora" ir viņu brīvdienu automašīna. Sniedzamība ir 420 kilometri. Taču arī tie reiz beidzas, un slikti, ja nevedas ar uzlādi. Tā gadījies Kuldīgā, kur jau tā ir pārāk maz uzlādes staciju, bet pie tās vienīgās vēl saniķojies kabelis. Nācies meklēt palīdzību "YouTube".
Citādi Valdis par "Ora" ir gandarīts, kaut vai tāpēc, ka pie stūres pietiek vietas viņa paša 1,92 m garajai personai, un vēl paliek vieta aizmugurē. Kopā ar saules paneļiem mājās arī braukšana ar elektromobili iznāk lēta 3 - 4 eiro uz 100 km.