Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

VID skaidro, kādēļ no jauna jāievada dati, iesniedzot precizēto nodokļu deklarāciju

Foto: Pixabay

“Elektroniskās deklarēšanas sistēma (EDS) ir drošs un ērts veids, kā fiziskām un juridiskām personām iesniegt visas nodokļu un informatīvās deklarācijas,” teikts Valsts ieņēmumu dienesta (VID) mājaslapā. Bet vai tiešām sistēma ir ērta? Kāds TVNET lasītājs dalījās ar savu nepatīkamo pieredzi, lietojot EDS: viņš gribējis iesniegt deklarācijas precizējumu – pievienot medicīnas izdevumu čekus – un atklājis, ka tādā gadījumā no jauna ir jāievada pilnīgi visa informācija, kas jau tikusi sarakstīta, deklarāciju aizpildot. TVNET+ vērsās pie VID, lai noskaidrotu, kādēļ sistēma ir tik apgrūtinoša un vai tuvākajā laikā to paredzēts uzlabot.

TVNET lasītājs stāsta, ka iesniedzis nodokļu deklarāciju par aizvadīto gadu, bet tad atklājis, ka palikuši neiesniegti divi attaisnoto izdevumu čeki par meitas medicīniskajiem izdevumiem. “Katram gadījumam, pirms sāku aizpildīt precizēto gada deklarāciju, sazvanījos ar VID, un man paskaidroja, ka to var izdarīt, bet viss, viss, ko es jau esmu “ar roku’’ sarakstījis un iesniedzis čekus, man viss tas ir atkal no jauna jāsaraksta!” sarūgtināts ir lasītājs.

Neapmierinātību ar šādu sistēmu var saprast. Ja deklarācijā jānorāda tikai daži čeki, tad apgrūtinājums ir neliels. Bet ir gadījumi, kad cilvēks velta pat vairākas stundas, lai kārtīgi un precīzi aizpildītu un iesniegtu deklarāciju, sarakstītu visus ienākumus un iesniegtu visus attaisnoto izdevumu čekus par sevi un arī par bērniem. Ja izrādās, ka tomēr vajadzīgi precizējumi, tad viss ieguldītais laiks vējā un aizpildīšana jāsāk no jauna.

Svarīgākais
Uz augšu