"Sakiet, kur atrast starpnieku" vai "Veicu pasūtījumu" – periodiski šādas ziņas var lasīt sociālajos tīklos un "sieviešu grupās". Tā viens otru atrod klienti un starpnieki, kuri pēc pasūtījuma ved preces no krievu internetveikala "Wildberries". Kādēļ Latvijas iedzīvotāji turpina pirkt preces  no agresorvalsts, un kā vispār ir uzbūvēts šis bizness, skaidroja TVNET+.

Pēc "Wildberries" aiziešanas Latvijā palika cilvēki, kuri vēlas turpināt iegādāties Krievijas preces, taču to ir īpaši grūti izdarīt pēc kara sākuma un sankcijām pret Krieviju.

Šeit "palīdzīgu roku" sniedz pārpircēji vai starpnieki. Viņu darbības princips ir vienkāršs - viņi pieņem pasūtījumus no Latvijas iedzīvotājiem, pēc tam veic pasūtījumu "Wildberries" (lai veiktu pasūtījumu, nepieciešams kā Krievijas telefona numurs, tā konts Krievijas bankā), pēc tam prece tiek savākta jebkurā viņiem ērtā punktā Krievijas teritorijā, un vēlāk tiek veikta piegāde klientiem Latvijā - vai nu nododot preci tiešā veidā, vai arī sūtot ar pakomātu.

Ļoti bieži preces vērtībā tiek iekļauta arī komisijas maksa, šķirošana, preces iepakošana, valūtas konvertēšana, muitas formalitātes, nodokļi un piegāde līdz klientam Latvijā. Atsevišķi pārpircēji norāda, ka viņi iepriekš pieprasa priekšapmaksu 50% apjomā no pasūtījuma vērtības, bet citi - pat par 100% priekšapmaksu.

Viens no tirgotājiem, ar ko runāja RUS TVNET žurnālists, sacīja, ka tā ir standarta prakse - cenu rubļos izdalīt ar 50. Tā būs cena ar piegādi un atmuitošanu Rīgā. Respektīvi, ja preces cena ir 100 rubļu, tad klientam būs jāmaksā divi eiro.