Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Traģiskā "Bolt Drive" avārija: vai nepieciešams ieviest stingrākus noteikumus? (2)

"Tajā brīdī atskanēja troksnis." Aculiecinieks atklāj jaunu informāciju par traģisko "Bolt Drive" avāriju Rīgā
"Tajā brīdī atskanēja troksnis." Aculiecinieks atklāj jaunu informāciju par traģisko "Bolt Drive" avāriju Rīgā Foto: Sadursme.lv

Pavisam nesen Latviju satricināja traģiska ziņa – gāja bojā "Bolt" auto koplietošanas pakalpojuma lietotājs. Pēc šā notikuma sabiedrībā izraisījās diskusija par nepieciešamību ieviest stingrākus noteikumus populārajam pārvietošanās veidam Rīgā. Uzņēmums "Carguru", kā šīs nozares priekšteči Latvijā, izteica vairākus priekšlikumus.

"Carguru" sāka sniegt auto koplietošanas pakalpojumus 2017. gadā. No paša sākuma "Carguru" apzinājās lielo atbildību gan par uzņēmuma īpašuma, gan sabiedrības drošību un nozares reputāciju kopumā. "Tāpēc jau no pašas pirmās dienas mēs ieviesām vairākus noteikumus, ar kuru palīdzību centāmies sekot iepriekš minētajai misijai," norāda "Carguru" izveidotājs Vladimirs Reskājs.

"Pirmkārt, pakalpojuma lietošanas sākums sākas ar reģistrācijas procesu. Jau 7 gadus mēs ievērojam noteikumus un paturam tiesības atteikt piekļuvi Carguru pakalpojumam tiem lietotājiem, kuru vecums ir mazāks par 21 gadu un stāžs mazāks par 2 gadiem. Auto koplietošana nedrīkst kalpot par “smilšu kasti” nepieredzējušiem vadītājiem," pauž Reskājs.

Otrkārt, lai samazinātu riskus, kas saistīti ar reģistrāciju un jaunu lietotāju apstiprināšanu nakts laikā, "Carguru" neapstiprina jaunus klientus no plkst. 23:00 līdz 07:00.

Treškārt, uzņēmuma prasības jaunajiem klientiem ir papildinātas ar papildu algoritmiem, un bieži vien "Carguru" atsaka reģistrāciju lietotājiem, kuri atbilst visiem sākotnējiem parametriem. Par šo uzņēmums bieži vien saņemam kritiku.

"Ceturtkārt, mēs veicam auto lietošanas modeļu uzraudzību un proaktīvi brīdinām vai bloķējam klientus par būtiskiem ceļu satiksmes noteikumu un "Carguru" noteikumu pārkāpumiem," norāda Reskājs.

Piektkārt, ir vēl virkne iekšējo noteikumu un algoritmu, kas palīdz "Carguru" minimizēt kaitējumu uzņēmumam un sabiedrībai, kā arī uzturēt pozitīvu nozares reputāciju.

Reskājs pauž: "Mūs ārkārtīgi satrauc tas, kā pēdējā laikā autokoplietošanas pakalpojumam veidojas negatīva reputācija. Palielinās vandalisma un agresijas gadījumu skaits no atsevišķu sabiedrības locekļu puses."

"Kā vieni no nozares līderiem mēs saprotam, ka pilnībā izslēgt negadījumu vai citu problemātisku situāciju rašanos nav iespējams. Tomēr mēs vēlamies izteikt vairākus priekšlikumus, kas varētu palīdzēt samazināt problemātisko situāciju skaitu un uzlabot situāciju nozarē kopumā," norāda "Carguru" izveidotājs.

1. "Carguru" uzskata, ka noteikumam par 21 gadu vecumu un 2 gadu stāžu ir jākļūst obligātam visiem auto koplietošanas lietotājiem.

2. Jāievieš administratīvā atbildība tiem reģistrētajiem lietotājiem, kuri apzināti nodod savus konta datus trešajai personai, kurai nav tiesību vadīt automašīnu.

3. Jāievieš administratīvā atbildība personām, kas nodarbojas ar kontu pārdošanu.

4. Jāievieš atbilstošas izmaiņas, kas ļautu ceļu policijas darbiniekiem aizturēt transportlīdzekli līdz apstākļu noskaidrošanai, ja tiek konstatēts, ka automašīnā nav personas, uz kuras vārda transportlīdzeklis ir iznomāts.

5. Auto koplietošanas uzņēmumiem jābūt iespējai, sniedzot nepieciešamos pierādījumus, pāradresēt saņemto sodu par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu personai, kas pārkāpuma brīdī īrēja automašīnu.

6. Jāizveido kopējs "melnais" saraksts lietotājiem, lai pēc tam, kad konkrēta persona ir pārkāpusi noteikumus vienā servisā, citi servisi varētu to bloķēt un tādējādi nepielaist šo personu pie transportlīdzekļa vadīšanas.

"Šo sarakstu var turpināt, taču uzskatām, ka jau minēto pasākumu pieņemšana palīdzēs uzlabot situāciju un novērst lielāko daļu problemātisko situāciju," pauž Reskājs.

"Carguru" atgādina saviem lietotājiem un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, ka automašīna ir paaugstinātas bīstamības objekts un pie stūres ir jāuzvedas ar paaugstinātu atbildības sajūtu un cieņu pret citiem ceļu satiksmes dalībniekiem un sabiedrību kopumā.

Uz augšu