Vēlāk ministra padomnieks precizē, ka šāds audits vispār būtu vajadzīgs, bet to vajadzētu darīt citādi. Tagad būšot jauns iepirkums, bet pa to laiku pagājis gads.
Ministra domstarpības ar EDzL vadību bija iemesls uzņēmuma valdes nomaiņai. Tagad valdē ir cilvēki, kuri nākuši no “RB Rail” – uzņēmuma, kurā strādāja arī ministrs. Kopā ar viņu strādāja arī konkursā atlasītā SM valsts sekretāra vietniece “Rail Baltica” jautājumos Kristīne Malnača. Tā ir jauna pozīcija SM, ar mērķi mainīt samudžināto projekta vadīšanu, kurā pietrūkst konkrētu atbildīgo.
Bet Ministru prezidente Evika Siliņa (JV), kura pirms nedēļas atkārtoti uzdeva sakārtot “Rail Baltica” projekta pārvaldību, norādīja, ka to darot, būtu jāņem vērā abu esošo uzņēmumu spēja veikt savus uzdevumus.
Uz jautājumu, vai jaunajā amatā nebūs problēmas ar objektivitāti, Kristīne Malnača atbild:
“Man šķiet, ka nē, jo arī līdzšinējā darbība strādājot kopuzņēmumā “RB Rail”, tomēr mēs esam tik ļoti cieši integrējuši projekta attīstību - tādā nozīmē, ka visas iesaistītās puses strādā cieši kopā. Un ir skaidrs tas rezultāts, ko gribam sasniegt. Nu tad vienkārši uz to ir jāvirzās.”
Saskaņošanas procesā aizvien ir SM informatīvais ziņojums, kam būtu jāiezīmē gan Latvijas pozīcija – ko būvēsim pirmajā kārtā līdz 2030. gadam, gan to, kur tam ņemt naudu.
Lēmumi jāpieņem jau tuvākajā laikā. “Tātad Eiropas Komisija tiešām šobrīd no savas puses pateikusi, ka viņi primāri ir gatavi no savas puses finansēt taisno koridoru – visu, respektīvi, to trasi, kas iet no Lietuvas uz Igauniju caur Salaspili. Un mums kā kopuzņēmumam kopā ar Eiropas dzelzceļa līnijām, ar Satiksmes ministriju, ar Ministru kabinetu, ir jāsaprot, kas būs tas mehānisms, kur mēs tiešām varētu atrast finansējuma avotu primāri līdz lidostai, un tad attiecīgi jau arī pieslēdzot Rīgu, jo mums arī mums nepieciešami abi risinājumi,” saka AS “RB Rail” valdes locekle, ilgtspējas direktore Kitija Gruškeviča.