Kaspars Briškens, Satiksmes ministrs (Progresīvie): “Šobrīd mēs gatavojam visaptverošo informatīvo ziņojumu tieši par abām starptautiskajām "Rail Baltica" stacijām. Lai pārliecinātos, kāpēc ir tik radikāli sadārdzinājumi kopējā izmaksu profilā. Mēs arī iekšējās pārbaudēs esam konstatējuši, ka Latvijas puses amatpersonas, līgumus slēdzot, ir uzņēmušās saistības, kas iet pāri ietvaram, par ko valdība ir lēmusi”.
NP: Bet tajās summās droši vien ir arī soda procenti, jo līgums jau to paredz?
K.B.: Diemžēl tas tā ir. Problēma šeit ir, ka šīs izmaksas iespējams nav attiecināmas pret Eiropas fondu piešķirto finansējumu. Tās ir izmaksas, kas potenciāli varētu gulties uz Latvijas valsts budžetu. Līdz ar to, jebkurā gadījumā tas ir valdības lēmums.
Ēriks Diļevs, SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētāja p.i.:
“Tas, ko mēs šobrīd darām, ar otru jauno valdes locekli, mēs izejam uz konstruktīvu sarunu ar būvniekiem gan “Rix” (lidostā Rīga), gan Rīgas centrālajā stacijā. Lai vienotos par vēlamo iznākumu, kas abām pusēm ir pozitīvas. Skaidrs, ka mēs negribam apstādināt darbus, jo šādos mega projektos mēs to vienkārši nevaram darīt, jo tos darbus atsākt būs ļoti dārgi”.
Ar būvniekiem tiek runāts par apmaksas grafika pārskatīšanu. Bet problēma ir jāatrisina nekavējoties. Vasarā Eiropas komisija skata Latvijas jaunāko (CEF 10) pieteikumu par nākamo, pēc kārtas jau desmito Eiropas naudas piešķīrumu “Rail Baltica” projektam. Līdz tam pašiem jātiek skaidrībā, kas notiek ar projektu Latvijā.
Kopš 2015.gada Latvija no Eiropas Savienības līdzekļiem piesaistījusi 796 miljonus, vēl 223 miljonus finansējusi valsts. No šīs naudas apgūta aptuveni trešā daļa.