Jau 2020./2021.mācību gada sākumā, kad internāti pastāvēja gandrīz desmitajā daļā Latvijas izglītības iestāžu, VK veica revīziju "Vai bērnam ar speciālām vajadzībām ir iespēja saņemt tā spējām, vajadzībām un bērna labākajām interesēm atbilstošu izglītību?".
Tolaik internātos kopā bija reģistrēti 4062 bērni, no kuriem 3415 apguva kādu no speciālās izglītības programmām. Turklāt katrs desmitais no šiem 3415 bērniem ar speciālajām vajadzībām bija bērndārznieks.
Kā aģentūru LETA informēja VK, izlases kārtībā vērtējot konkrētu bērnu lietas, 75% gadījumu revidenti konstatēja, ka dzīvošana internātā nebija pamatota ne ar attālumu, ne ar citiem objektīviem apstākļiem, kuru dēļ bērnam ik dienas nav iespējas atgriezties savā dzīvesvietā. Secināts, ka ar internātiem vēsturiski risina ģimeņu sociālās problēmas.
Pēc revīzijas Izglītības un zinātnes ministrijai tika sniegti divi ieteikumi internātu darbības ierobežošanai un sakārtošanai, kas ieviešami sadarbībā ar Labklājības ministriju.
VK norāda, ka kopš revīzijas rezultātu publiskošanas pagājuši trīs gadi, kuru laikā sagatavoti grozījumi Vispārējās izglītības likumā ar deleģējumu Ministru kabinetam izstrādāt noteikumus internātu darbībai.